דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מה שתבקש, זה מה שתקבל…

מה שתבקש, זה מה שתקבל…

laitman_2011-03-22_3149-70.jpg

הקדמת ספר הזוהר, מאמר "השושנה", אות א': "אלקים שבמקרא, בראשית ברא אלקים, הבינה המאצילה לנוקבא דז"א, הוציא י"ג מילים: את השמים ואת הארץ והארץ הייתה תוהו ובוהו וחושך על פני תהום ורוח… שאלו י"ג מילים רומזים על אותם י"ג עלים של שושנה בין החוחים, הים עומד על שנים עשר בקר, שהם הכנה והכשר לכנסת ישראל, שתקבל י"ג מידות הרחמים".

קיימות מערכות עליונות, שמסננות וממעיטות את האור, כדי שהתחתונים יוכלו לקבלו. כך גם המלכות עומדת על המשמר, כדי שמתשע הספירות הראשונות, שנמצאות לפניה, יגיעו רק אותם האורות שהיא מסוגלת לקבל לטובת התחתונים.

איך היא יודעת מה בדיוק היא יכולה לקבל לטובת התחתונים? – הכול נקבע על ידי הנחיצות, הצורך והדרישה של התחתונים, על ידי הרצון שהם מעלים אליה. ולכן בהתאם להתעוררות מלמטה (אתערותא דלתתא), כלומר בהתאם לתפילה (מ"ן) מצידנו, מגיע אלינו האור מלמעלה (מ"ד).

לכן אין לאדם הצדקה להתלונן מדוע הוא לא מקבל. הוא לא מבקש, ולכן גם לא מקבל. אם יבקש, יקבל. אבל הבקשה צריכה להיות בצורה כזאת, שתעלה בתוכה את הרצון הנכון שלך, את הכלי הרוחני שלך. ואז לא יהיו לך בעיות. ודאי שתקבל לתוכו את האור. הבקשה בפני עצמה מהווה בעצם את הכלי. אם היא נכונה, האור מגיע.

בקשה נכונה היא כשאתה מרגיש רצון אמיתי, נחיצות אמיתית למשהו. למעשה, תמיד תקבל את מה שתבקש. אם אתה אומר שהבורא מסב לך ייסורים, זה מפני שאתה ביקשת אותם. ואם אתה קובע שהוא מביא לך טוב ועונג, זה סימן שביקשת את זה. אתה תמיד מקבל בהתאם לבקשה שלך.

אם כך, כיצד ייתכן שאנחנו מבקשים משהו רע?! – כן, אנחנו מבקשים רע. אם אני רוצה לקבל מילוי לתוך הרצון לקבל שלי, אז "בבקשה, תקבל". אז למה אני מרגיש רע? – זה כבר תלוי גם בכל המערכת. אבל אתה קיבלת את מה שביקשת.

אנחנו לא מבינים, עד כמה "הטוב והמטיב" לעולם אינו מסרב: "בבקשה, תקבל!". כמו שההורים מחנכים את הילדים: "אתה רוצה את זה? – בבקשה!". ומה אחר כך? – "אוי!" – "אבל הרי רצית את זה!…"

כך גם הבורא נוהג עימנו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 08.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לא ניתן לאהוב שניים
אתה הרי רצית את זה בעצמך
להביא את הרצון לעליון!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest