דף הבית / משבר עולמי / התפתחות יציבה על בסיס שותפות הציוויליזציות

התפתחות יציבה על בסיס שותפות הציוויליזציות

laitman_2009-05-28_0041_70.jpg

דעתו של פרופ' יורי יקובץ, חבר האקדמיה הרוסית למדעי הטבע והסביבה במוסקבה. מתוך הרצאה שנשא באו"ם ב-28.06.2011: "האנושות, החל מסוף המאה ה-20, נכנסה לתקופה ארוכה של התפתחות לא יציבה, של משברים גלובליים באנרגיה, אקולוגיה, דמוגרפיה, טכנולוגיה, כלכלה, גיאופוליטיקה, וכן בתחום הסוציאל-תרבותי. כל הציוויליזציות הקיימות מוצאות את עצמן בדרישה להתחדשות חדשה. הסיבה לכך היא שהציוויליזציה העולמית כילתה את פרק זמנה ההיסטורי, והיא דורשת להתחלף בחברה גבוהה ומתקדמת יותר, ציוויליזציה אינטגרלית עולמית. משטר שסיים את פרק הזמן שלו, מחדש את היסורים שלו ומחריף את הסתירות הגלובליות. אך הוא חיוני משום שהוא קובע את קווי המתאר של החברה העתידית. הוא מפתח את האסטרטגיה של ההפיכה לציוויליזציה אינטגרלית, שיסודותיה נולדים לנגד עינינו, כך שהוא מקל על יסורי הלידה של המעבר לשלב החדש בהתפתחות הציוויליזציה.

צוות של מדענים בינלאומיים עומד בעמדה השנייה. הם דוחפים את התיאוריות לצד ומציעים צעדים פראקטיים ליישום הפריצה האסטרטגית לחברה החדשה. זה נובע מההכרה במהפכה הציוויליזיונית – מעבר ארוך ומייגע מציוויליזציה תעשייתית לאינטגרלית.

המשימה של אסטרטגייה ארוכת טווח היא לזרז ולהקל את המעבר הזה. היא עושה בכך שמחמשת את הכוחות הפרוגרסיביים בהבנה ברורה של מטרות התנועה ודרכים בטוחות להשגת המטרות האלו.

שנית, האסטרטגיה צריכה לספק שינוי צורה סינכרוני ומאוזן לכל צדדי החיים של החברה, לכל ששת המרכיבים של הגנום של הציוויליזציה, אקולוגי-טבעי, דמוגרפי, טכנולוגי, כלכלי, גיאופוליטי, סוציאלי-תרבותי, כך שמשיג יציבות גדולה יותר ואפשרות לחזות בדינאמיקה של החברה.

שלישית, ככוח המניע של יישום אסטרטגייה ארוכת טווח של שינוי הצורה של החברה הוכרה השותפות של 12 הציוויליזציות המקומיות של הדור החמישי, הם המשתתפים העיקריים בזירה הגיאו-כלכלית והגיאו-פוליטית של המאה ה-21.

רביעית, הוצעו מכונים קונקרטיים, מנגנונים ותוכניות גלובליות של שותפות הציוויליזציות ביישום האסטרטגיות…"

תגובתי: הבעיות נבדקות באופן ברור: לאף אחד לא אכפת מהמדענים. החזקים בעולם בודקים בינתיים באופן רציני רק את העתיד הבטוח של עצמם. למדענים עצמם אין אחדות דעים וכל שכן הבנה של הסיבות למשבר ומטרתו, ולכן גם אינם מבינים את תוכנית הפעולה. ישנן הרבה מילים גבוהות וחכמות, ולא יותר מכך.

כך זה יימשך, עד שחכמת הקבלה תקבל הכרה בקרבם ותאחד אותם יחד בהבנה יחידה של המטרה והאמצעי. אחר כך כבר יהיה אפשר, במאמצים משותפים, להשפיע ישירות על השלטון ודרך האינטרנט על ההמונים. להעלות את הדעה החברתית, כדי שהשליטים יתחילו לפחד לעתידם ויתחילו ברצינות לדאוג לשינוי החברה. כלומר יצירת כלי תקשורת לחינוך החברה לציוויליזציה אינטגרלית עולמית חדשה.

בעיקרון, נשארת עבודה רק למקובלים. הם חייבים להשקיע את כל המאמצים לגילוי שיטת התיקון לאדם וללידתה של ציוויליזציה אינטגרלית חדשה.

ידיעות קודמות בנושא:
מה לעשות עם סיכונים גלובאליים?
האם ישנו מוצא?
סיכויי התפתחות של חברה גלובאלית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest