דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אני משפיע בכך שאני מקבל את הכול!

אני משפיע בכך שאני מקבל את הכול!

laitman_2010_6179_us-70.jpg

שאלה: אם אני – זה רצון ליהנות ותמיד אשאר כך, אז כיצד אני אוכל להשפיע?

תשובה: אני משפיע בכך שאני מקבל מבעל הבית את הכול! על ידי זה אני גורם לו הנאה. ועל מנת לגרום לו הנאה בלתי סופית – כפי שהוא נותן לי, עליי לא להיות מקבל קטן ואגואיסטי, אלא לקבל על מנת "להשפיע".

הרצון לקבל מוגבל, ובלתי אפשרי לקבל לתוכו יותר מהעולם הגשמי הזה. הרי כבר עכשיו אנחנו נמצאים בעולם אין סוף, ומכל הכיוונים מוקפים באהבת הבורא. אך אנחנו מסוגלים להרגיש אותה רק במידה חסרת הערך, שאנחנו מרגישים את העולם הזה – זהו המקסימום האפשרי. אם היו נותנים לי את כל התענוגים של העולם הזה, שרק היו בו לאורך כל הזמנים והדורות של האנושות כולה – זה היה נקרא "נר דקיק", ניצוץ קטן של אור. מכיוון שבתוך הרצונות לקבל האור אינו יכול להתגלות יותר! כל יתרת האור יכולה להתגלות רק בתוך הרצונות להשפיע.

אך מדוע ניתן לנו תנאי כה חמור?! העניין הוא שהניצוץ הזה, הוא היחיד שמנוגד לרצון לקבל הזה, שנברא על יד הניצוץ. העולם הזה, הוא התגלות הניצוץ, שיצר את הרצון ליהנות. וכל יתר התפתחות הרצון נעשית בזכות הרגשת הנותן. כלומר, כל מה שמעבר לעולם שלנו, כל אור האין סוף, הגדול, הרוחני, שאנחנו מרגישים אחר כך, מתגלה הודות להרגשת הנותן.

אך אני לא מסוגל להרגיש את הנותן, אם אין לי את אותה התכונה. את ההשפעה. מסתבר, שעלי לרכוש רצונות אלטרואיסטים, ובמידת השפעתי בהם, אני ארגיש את השפעת הבורא. זה יקרא האור העליון. את השפעת הבורא, את אהבתו אליי, אני יכול להרגיש רק באותה מידה שאני בעצמי משפיע לו אם הרצונות שלנו דומים. אחרת אני לא אוכל להרגיש זאת. הבורא גם עכשיו מגולה לפני לגמרי, אך האם אני מרגיש זאת? לא! מכיוון שלשם כך חסרים לי הכלים, הרצונות.

באותה מידה שאני אפתח את הרצונות שלי, אני ארגיש אותו. זה יהיה אור הנרנח"י שלי, גילוי היחס של הבורא כלפיי, של אהבתו. בהתחלה מתגלה ההשפעה, ואחר כך האהבה…

מתוך שיעור על מאמר מספרו של בעל הסולם "שמעתי", 06.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מפחיד להפוך לבוגד באהבה
הגדרה חדשה של קדושה וטומאה
במה אפשר ליהנות את הבורא?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest