דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל העולם בתוך הרצון

כל העולם בתוך הרצון

laitman_2009-07_0229_70.jpg

בעל הסולם, "תלמוד עשר הספירות", חלק א', "לוח התשובות לפירוש המלות".

שאלה לה) מהו מקום?

"מקום:
הרצון לקבל שבנאצל הוא ה"מקום" אל כל השפע והאור שבו".

אין שום דבר חוץ מרצון, שאין לו שום גבולות. אנחנו משׂרטטים אותו בשרטוטים בצורה של עיגול, מרובע, משולש, כמתפשט מלמעלה, מהבורא, או מלמטה, מהנברא. אך זוהי רק מוסכמה שמקובלת על ידינו, כדי להמחיש את אותו החלק של הרצון, שניתן לתקנו, שמתאים לקבלת האור. ברצון ההתחלתי שנברא אין גבולות. הוא אינו מסתיים בשום מקום. כל הבריאה, זה רצון, ללא הרצון המושׂג "מקום" אינו קיים. המקום נוצר על ידי הרצון. ולכן מדובר רק על תיקון המקום, ובהתאם למידת התיקון, המקום הזה מתחלק לעיגולים, קווים ישרים (יושר) או צורות אחרות. אך הרצון עצמו הוא חסר גבולות, כמו מלכות דאין סוף.

לכן בעבודה הרוחנית חשוב ביותר, כל הזמן להתייחס לבריאה כאל מקום של הרצון, כלומר להשתוקק לבחון הכל מזווית נכונה ומנקודת המבט של התיקון. אם אני אראה שהכל, זה בסך הכל "מקום", כלומר רצון, אז בכל אופני המציאות: דומם, צומח, חי ומדבר, אני אסתכל רק על הרצון. והרצונות האלה הם שלי, אך האגו שלי מצייר אותם כזרים וככאלה שאינם שייכים לי. העבודה על האגואיזם היא לאסוף, לצרף אליי, את הרצונות האלה. וכך אני אוסף מהחלקים האלה "מקום" לגילוי הבורא וכל המציאות שלנו. היא מתגלה בתוכי, וחוץ ממני אין שום דבר. כל תפיסת המציאות תלויה לחלוטין במושׂג הזה שנקרא: "מקום".

מה זה מקום של "העולם הזה"? ניצוץ שפרץ מהעולם העליון למטה, לתכונות יותר נמוכות ויותר שפלות ביחס אליו, והוא יוצר מקום של העולם הזה. כלומר מוליד רצון שבתוכו נמצא העולם שלנו. במה נקבעים הגבולות של העולם הזה? רק על ידי הרצון! קשה מאוד להסביר זאת, בהתאם למרחב התלת מימדי שלנו, לגבולות היקום. קיים "מקום", היכן שנמצא היקום, ומה שממלא אותו, התכולה של המקום הזה. אך כל זה יחסי רק כלפי הרצון. צריך להתנתק לגמרי מתפיסת העולם ה"גיאומטרית" ואז יהיה לנו הרבה יותר קל לא להתבלבל ולתפוס לפי העניין את מה שניצב לפנינו.

הדבר היחידי שדרוש לנו, זה לתקן את הרצון שלנו. כל המציאות נמצאת בתוכנו, בהרגשה שלנו, וחוץ מאיתנו אין יותר שום "מקום" אחר. מקום, זה הרצון שלנו.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם, "תלמוד עשר הספירות", 26.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מהו כלי (רצון) רוחני?
נקודת מגע משותפת
זמן = תנועה = מקום

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest