אין אור בלי כלי

laitman_2011-05-12_3515_w-70.jpg

שאלה: מה הכוונה, שלא קיים אור ללא כלי (רצון)?

תשובתי: תאר לעצמך, שאתה מגיע לסעודה חולה. על השולחן המון דברים טעימים, וכולם מסביב אוכלים בתאבון רב, ואתה בכלל לא רוצה שום דבר. עד אתמול אתה אכלת בעונג רב יחד עם כולם ושׂמחת לכל המאכלים. והיום אינך מרגיש שום טעם ולא נוגע באוכל, כאילו שאתה יושב ליד שולחן ריק. זה נקרא חוסר רצון, חוסר כלי. קיים מילוי, תענוג, לאלה שיש להם תאבון בריא, ואין תענוג, לאלה שאין להם תאבון.

בעולם שלנו, בכל זאת מתגלה לנו המילוי האפשרי, אפילו שזה רק בחומר, ולא בהרגשת התענוג. אחד מרגיש תענוג, שהכיבוד שעומד על השולחן מזמין אותו, האחר אינו מרגיש את התענוג הזה, אך שניהם רואים צלחות עם אוכל! אך בעולם הרוחני זה אחרת, שָם האור, המילוי, מתגלה רק בתנאי שיש לך תאבון אליו. תאר לעצמך, שאתה יושב ליד השולחן עם חבר חולה. אתה רואה את השולחן, העמוס במטעמים, והוא לא רואה דבר. הוא בכלל לא רואה צלחת עם אוכל, כך זה מתרחש בעולם הרוחני!

גם בעולם הגשמי זה קורה: "אני לא רואה כאן דבר שהייתי רוצה לאכול", למרות שברור שהעיניים רואות. אך מאחר ובעולם הרוחני התענוג אינו מתלבש במצרכים גשמיים כלשהם אז אנחנו לא רואים אותו. כלומר הדבר היחידי שחסר לנו, זה כלי, רצון, תאבון. אנחנו עכשיו חולים בכזאת מחלה, שנקראת "אגואיזם", ולכן לא רואים תענוגים רוחניים. לפנינו אוקיינוס של תענוגים, כל העולם לפנינו, זה לא "העולם הזה", אלא עולם אין סוף, כל העולמות נמצאים כאן, לידך. ואתה, במקום כל העולמות האלה רואה את "העולם הזה", מפני שרק אליו יש לך תאבון. אתה נולדת עם רצון כזה, שרק כאן אתה יכול לגלות את הטעם.

ואת העולם הרוחני אתה תוכל להרגיש, רק אם תחילה תרוויח את התיאבון אליו. רק בתנאי הזה אתה תגלה את האור. האור קיים, הנה הוא,  רק שאינך יכול לגלותו. במידת הרצון שלך אליו, אתה תגלה את החלק שלו, את אותו החלק שחסר לך. אך כיצד נוכל לדעת מראש, מה צריך לגלות, אם אנחנו אף פעם לא ראינו את האור ולא יודעים, מה זה? אם היו מספרים לי על כאלה טעמים, שידועים לי, אז עוד הייתי יכול להבין. לכן מתעורר בנו "גן רוחני" (רשימו), איזושהי הרגשה לא ברורה של התענוג העתידי. ואחר כך אני צריך להגיע לקבוצה, לספרים, ולשמוע עד כמה הוא חשוב, כלומר לעורר את עצמי. אך ללא רצון, ללא נחיצות, לא ניתן לגלות רוחניות.

כמו שנאמר: "אין כפיה ברוחניות". כל המילוי לפניך, בבקשה, קח! אולם אתה בעצמך לא רוצה, אז על מה אתה מתלונן? אתה בעצמך לא רצית אותו…

מתוך שיעור על כתבי בעל הסולם "פתיחה כוללת לספר פנים מאירות ומסבירות", 24.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
בובה המחיה את עצמה
החוק הנסתר של האור
בוא וראה את הבורא שלך!

One comment

  1. אני למדתי קבלה דרך הערוט קצת הרצאות וכו' ההתמקדות שלי אחרי שגיליתי את הקבלה היתה בה אל לא הצלחתי להמשיך עם הקבלה שאחרי שהתמקדתי בה ידעתי שה יא הכרחית להמשך חיי כשאין לי את זה אני לא יודעת מה לעשות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest