דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שלבי הדרך הגדולה

שלבי הדרך הגדולה

laitman_2010-10-31_deti_us-70.jpg

שאלה: הרמב"ם אומר שצריך לגלות את האמת לקטנים בהדרגה. בעבודה עם הילדים אנחנו לא כופים עליהם את האיחוד באופן ישיר, אלא משתדלים לשזור את המסר הזה במשׂחקים ובלימודים. האם מסר ישיר מידי יכול לגרום לנזק ולדחות את הילד?

תשובתי: בהתפתחות שלנו אנחנו עוברים ארבע מדרגות: דומם, צומח, חי ומדבר.  בדרגת הדומם החפצים, ככלל, מקבלים צורה לפי מה שאתה מקנה להם, אם יש לך מספיק כוחות כדי לעשות את זה. בכך שיש ברשותך את האנרגיה הדרושה, אתה יכול להרוס את המבנה של המתכת ולבנותה מחדש בדרך של חימום, לחץ וכולי.

בדרגת צומח המצב הוא שונה: כדי להקנות לצומח צורה אחרת, צריך להבין את הטבע שלו. למשל, העץ דורש כל מיני סוגים של עיבודים והשגחה, ואם אתה בעל מקצוע טוב בתחום שלך, אז אתה תקבל את הצורה הדרושה, בכך שתלווה את העץ לאורך כל תהליך הגדילה שלו. במילים אחרות, אתה צריך בעצמך לגדול עד לכזאת דרגה, שבה אתה תוכל לדאוג לעץ בעצמך, ואז בכך שאתה נובע מהדמות הפנימית שלו, תממש את העבודה עם הצורה החיצונית ותקבל תוצאה.

כדי לעסוק בדרגת ההתפתחות של החי, אתה שוב צריך ללמוד את הטבע שלו, להתעלות מעליו ולכלול אותו בתוכך. אז אתה יכול לרסן ולאלף את בעלי החיים. כמובן, במסגרות מסוימות, אך אתה מאלף אותם לכאלה צורות התנהגות, שאותן הם מסוגלים לתפוס ולהפנים. באופן דומה עובד גם מדריך ילדים.

דרגות ההתפתחות האלה, דומם, צומח וחי, מהווים בפני עצמם מצבים קטנים, "ילדותיים", בהשוואה לאדם מבוגר ומסתיימים במדרגה "שלוש עשרה". מ"גיל 13" והלאה יש לך עסק עם האדם שבאדם, ובהתאם לכך, אתה מתייחס אליו כבר אחרת לגמרי. אתה מקבל אותו לקבוצה שלך, אתה מתייחס אליו כחבר ומעלה אותו לפי דוגמאות של שותפות הדדית, בכך שאתה מספק לו מקום לעבודה.

אלה הם שלבי העבודה עם קבוצות ילדים.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, 27.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
שיטת החינוך הרוחנית
ילדים, נא להיות מתחשבים יותר עם הפרופסור
מלמדים את מה שמעריכים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest