דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העולם דרך הפריזמה של הרצונות

העולם דרך הפריזמה של הרצונות

laitman_2010-12-14_9711_us-70.jpg

שאלה: כיצד משפיעים על העולם המאמצים שלנו להתחבר בזמן קריאת ספר הזוהר? מה הם משנים בעולם?

תשובתי: העולם בפני עצמו לא קיים. המאמצים שלך בונים לך את המציאות הזאת. עכשיו היא נראית לך כזאת, כפי שאתה רואה אותה. במידת המאמצים שלך אתה יוצר מציאות אחרת, עולם אחר. איך שאתה תשתדל לבנות אותו, כזה הוא גם יהיה. לרוחניות אין צורה, אין תמונה מסויימת, אם האדם לא מעצב אותה בתוכו, בתוך הרצונות שאותם הוא קיבץ וחיבר יחד. חייבים לחשוב על זה יותר, כדי להתרגל לתפיסת מציאות כזאת. אין זה קשור להשׂגה הרוחנית. אני מדבר על כך, שכל אדם בעולם שלנו, שעדיין לא נמצא בהשגה הרוחנית, יכול לתאר לעצמו בכזאת צורה את המציאות ועל ידי שמתאמן בזה הוא אפילו יכול להתחיל לקבל התרשמויות רגשיות כלשהן.

שאלה: אך כיצד המאמצים שלנו להתחבר יחד משפיעות על הרצון של הדרגה הגסה ביותר שבתוכנו, שבה אין שום משיכה לאיחוד? נוצרת כזאת הרגשה, שעמוק ביותר בתוכי אין לי שום השתוקקות, שום רצון להתחבר עם האחרים…

תשובתי: אני מורכב מרצונות מכל הסוגים והצורות, מכל דרגות העביות (עובי, גסות), כולל רצונות שאינם משתנים עד לגמר התיקון. הרצונות האלה מתגלים בי בכל מיני שילובים שאיני קובע אותם. אני צריך באופן מקסימאלי להביאם לצורה הרוחנית, כלומר לחיבור עם הרצונות שנדמים לי כזרים ואני דוחה אותם, שׂונא, איני רוצה שום דבר משותף איתם: "מי הם בכלל?! בשביל מה לי להתאחד איתם?…".

אני צריך להתגבר על הדחייה הזאת ולהשתדל להתחבר איתם, אם גם להם יש השתוקקות ונטייה לרוחניות, כמו אצלי. בינתיים רק איתם. ואם אנחנו משתדלים להתעלות מעל האי נעימות ההדדית שלנו ולהתחבר בינינו, אז אנחנו בונים "מקום" לגילוי מדרגה יותר פנימית.

שאלה: לפעמים נוצרת הרגשה, שאתה עומד מול קיר, מנסה בכל הכוח ללחוץ עליו כדי לבקוע אותו, ושום דבר לא זז. מה לעשות במצב כזה?

תשובתי: תבקש עזרה מהחברים…

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 27.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
שכבות הרצון שלי
מאשליה להרגשת המציאות
עולם הרצונות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest