דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / מקובלים, לגשת אל הלוח!

מקובלים, לגשת אל הלוח!

laitman_2008-11-14_7045_70.jpg

שאלה: אם אני קונה שתי לחמניות ואוכל רק אחת? יוצא, שאת הלחמנייה השנייה גנבתי מהאחרים?

תשובתי: כן. אנחנו עדיין לא יודעים, עד כמה כל זה מחושב. אמנם לפנינו מונחות 125 מדרגות של התפתחות, ולא דורשים ממך עכשיו לעשות חישובים שאינך מסוגל לעשותם, אך בכל זאת אתה כבר יכול להבין ולתפוס את המצב. אנחנו נמצאים במערכת אינטגראלית, בעולם גלובלי ותלוי הדדית. בין אם אנחנו רוצים בזה ובין אם לא, הטבע, הבורא, מלמד אותנו זאת על ידי צרות, אם אנחנו לא רוצים מראש להכיר בגלוי לעיני כל.

שום דבר עודף אינו יכול ליפול בחלקנו, אלא רק על חשבון אחרים. לדוגמא, על פני כדור הארץ נשארה כמות מסוימת של מי שתייה, ואתה צורך מים יותר מאחרים, אז כמובן שזה על חשבונם. כך הטבע מלמד אותנו על הקשר ההדדי. אך אם אנחנו נבחן את הקשר ההדדי הזה הודות ללימוד, הודות להכרה הרוחנית הפנימית, הודות לעבודה המשותפת, אז לא יידרשו לנו צרות ויובש בדרך של יסורים. לשם מה?

באמצעות החינוך הגלובלי אנחנו יכולים להסביר לכל האנושות, שכולנו אחים, מאחר וכולנו מחוברים חזק זה עם זה ותלויים זה בזה. כמו שאומר בעל הסולם, כל העולם הוא משפחה אחת. לכן אסור לפעול על חשבון אחרים, הרי בזה אתה לא רק גונב מהם את ההכרחי, שאנחנו כבר לא יכולים להרשות זאת לעצמנו, אלא אתה גם גונב מעצמך את העולם הרוחני.

רק תראה מה תשיג, אם תלמד להשתמש בחוק של החברה שמאוזן בצריכה ההכרחית. מה יש למיליארדרים, חוץ מאפסים בבנק? –שואל בעל הסולם. כי הרי לאחר קריסה כלכלית לא יישאר לך דבר.

"אבל רגע, קניתי ציור ב 30 מליון דולר!". נכון, רק הבעיה היא שאף אחד לא צריך אותו. אתה יכול לאכול אותו לארוחת צהריים, בבקשה. "אבל יש לי בכספת כמה קילוגרם של זהב!". אך אין קונים, מה תעשה? בעבר היה לזה ערך, בעבר יכולת לקנות בזה מכולה מלאה במזון, והיום אין בזה צורך לאף אחד.

אנחנו נצטרך ללמוד בצורה הקשה אם לא נחנך מראש את האנושות. נחנך לֵמה? – לדברים פשוטים: בואו נעשה היכרות עם המציאות החדשה, שבה מושלת הגלובליות, האינטגראליות, ההדדיות, שבה כולם בלית ברירה תלויים זה בזה.

תסתכל על האירופאים "החכמים", שכבר רוצים להתפזר, להיפרד. הם לא מבינים, שהמגמה הכללית מובילה בדיוק לכיוון ההפוך ולא ניתן לקרוע את הקשר. אפילו "השוק המשותף" הזה, שהוא שוק עבריינים אגואיסטי שבו כולם שונאים זה את זה, היה בכל זאת מסדר לפחות קשרים חיצוניים. באירופה ביטלו את הגבולות והטביעו על המטבע החדש את האגואיזם המשותף שלהם. אלה היו בכל זאת תזוזות כלשהן.

את זה אנחנו צריכים להסביר. הגיע הזמן, ופשוט מזמינים אותנו "לגשת אל הלוח". אנחנו חייבים להשקיע מקסימום מאמצים בחינוך העולם, לא לחכות לעוד משהו אלא להתחיל לפעול במלוא הכוח.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, 22.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מגבלות המערכת
אפשר להסביר הכול
חינוך העולם החדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest