עולם שקוף

laitman_2011-02-25_9222-70.jpg

שאלה: האם אני צריך לתקן את אותם הרצונות שמתגלים לי היום ביחסים ההדדיים עם אנשים אחרים: כסף, שליטה, מושׂכלות?

תשובתי: לא, אתה לא מתחשב ברצונות האלה. בשביל מה? תעזוב אותם. אצל כל אחד הם מתגלים במיזוג שונה, אך אתה צריך לתקן את היחס שלך לזולת בצורה כללית, מבלי לפרק אותו לחלקים.

תתייחס לרצונות שלך בפשטות: קודם כל, צריך לצאת לדרגה של השפעה נקייה: "מה ששנוא עליך, אל תעשה לחברך", לא ליהנות כשרע לאחרים.

הרי במודע או לא, אני תמיד מעדיף להסתכל עליהם מגבוה: אם האדם נמוך ממני, אז טוב לי, ואם הוא גבוה ממני, אז רע לי. לכן בראש ובראשונה אני רוצה לצאת לכזאת דרגה, כדי לא להשוות את האחרים עם עצמי. אני לא רוצה יותר למדוד את האחרים לפי עצמי.

כשאני רוכש יחס כזה, העולם בשבילי מקבל צורה אחרת לגמרי. אני כאילו מסיר ממני מסך אחד, מוריד מסנן אחד מהתפיסה שלי, ופותח לרווחה עולם חדש. פתאום אני רואה את האחרים ללא כל קשר עם עצמי, עם האגו שלי. אני מסיר כל אינטרס אישי, אני בכלל לא מסתכל עליו, אני נִטרלתי את כל היחסים ההדדיים שלנו. העולם מלא הזדמנויות. אילו הזדמנויות? אני בינתיים לא יודע. כיוון שאני לא זקוק לשום דבר, אני פשוט קיים יחד עם אחרים, ולא עושה להם את מה ששׂנוא עליי.

זוהי מדרגה מאוד מאוד זכה וצלולה, מפני שהיא מתגלה על פני כל הרצונות הגשמיים של האדם. מבחוץ לא ניתן להבחין בה כלל, אך אתה רואה את העולם אחר.

קשה מאוד לתאר אותו. האם בני האדם סובלים בעיניך? האם הם מצטיירים כולם כצדיקים או שמתחלקים לטובים ולרעים? קשה מאוד להסביר את התמונה הפנימית, שמופיעה באדם כשהוא מסיר את המסנן האגואיסטי שלו.

אך כך או אחרת, נעמדת מולך מציאות שונה לגמרי, יחסים הדדיים אחרים בין בני האדם. כי הרי כל הפוסל במומו פוסל, ואתה התפטרת מהמום הזה ורואה את העולם, לא מעוות על ידי מראה עקומה של האגואיזם.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, 20.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
רחוב דו-סיטרי
להצית את ניצוץ האהבה
הפסיכולוגיה המטריאליסטית של האהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest