ספר הדרכה לטוב

laitman_2010-03-15_9939_us-70.jpg

אנחנו נמצאים במציאות בלתי ידועה, ועד היום התקיימנו בעולם הזה מבלי להבין היכן בדיוק אנחנו נמצאים, על פי איזו תכנית אנחנו מתפתחים, לקראת איזו מטרה אנחנו הולכים. אנחנו לא מבינים דבר בחיים שלנו, ותחת מעטה ההסתרה חושבים שאנחנו חכמים, נבונים, בעלי ידע, דעה אישית וחופש בחירה.

אך רק כשמגיעות לנו מכות ויסורים, אנחנו מבינים שאנחנו לא מסוגלים לעשות מאומה, לא מבינים דבר, ואין לנו שום אפשרות להתנהג בצורה הגיונית. במיוחד עכשיו, בזמן המשבר, אנחנו רואים שאין לנו שום סיכוי להתייחס נכון למציאות. שאנחנו ניצבים מול הבעיות, ואין שום סיכוי להבין אותן. וגם אם אנחנו מבינים מילימטר קדימה, זה אינו מאפשר לנו לשנות את מצבנו, להתנהג אחרת. גם אם אנחנו נחליט שעלינו באמת להשתנות ולהתחיל להתנהג אחרת – אין לנו כוח לשנות את התנהגותנו. מה התועלת מכל ההחלטות הללו, אם לא נוכל לשנות את עצמנו, להשפיע זה על זה ועל העולם כולו?..

גם אם אנחנו רואים שאנחנו גורמים לעצמנו רק רע וצרות, ומביאים את עצמנו למוות – אנחנו לא מסוגלים לעצור בעד עצמנו. איזו שפלות, איזה בזיון!

כך היינו מסיימים את חיינו בתוך הרצון להנות שממית אותנו סופית, אלמלא היינו מקבלים את ספר התורה – האמצעי לתיקון הרצון האגואיסטי, כדי שמהנקודה הנמוכה ביותר, רגע לפני המוות, נתחיל לעלות אותו לפסגה, לדרגת הבורא, היוצר, העליון, לתכונה ההפוכה – לרצון להשפיע.

אמצעי זה ושמו "תורה" – הוא החשוב ביותר, בלעדיו אין שום סיכוי להשיג משהו. כיוון שבעזרת היסורים איננו יכולים להתקדם. תחת השפעת היסורים מתפתח רק הרצון להנות. המכות מאלצות אותו לחפש לעצמו שיטות שונות להיפטר מהצרות, ובסופו של דבר הוא מביא את עצמו למוות, כדי לא לסבול. על ידי סבל מיסורים בלתי נסבלים, בהפכיות גמורה לאור, הרצון להנות מוכן לבטל את עצמו לחלוטין, העיקר לא לסבול.

אם כך, התורה – זהו האמצעי היחיד, שמביא אותנו לחיים, לתיקון, לקיום. לכן, אין דרך יסורים שהיא ללא תורה. התורה חייבת להתגלות לאנושות, כדי שהם יוכלו להשתמש בה. יחד עם זאת, עליהם לגלות אותה בצורה נכונה – כמאור המחזיר למוטב. ואז, אם הם לא ישתמשו נכון בתורה, כלומר, לא יממשו אותה, משמע שהם מתקדמים בדרך היסורים. ואם הם ישתמשו בה נכון – אז הם מתקדמים בדרך התורה, דרך האור. ואם הם נמצאים באמצע, בין זה לבין זה – הם מתקדמים ב"דרך ארץ".

לכן, מאמרו של בעל הסולם "מתן תורה" – הוא מאמר חשוב ביותר, כיוון שהוא מספר לנו כיצד נוכל לקבל את התורה. יש מתן תורה מלמעלה, ויש קבלת התורה מלמטה. אם כל היסורים מגיעים כיוון שאנחנו לא משתמשים נכון בתורה, באור המחזיר למוטב, ואם הכל תלוי במאמצים שלנו להיות טובים, אז מכאן נובע שחוץ מהאמצעי הזה לא חסר לנו דבר.

אז בואו נלמד כיצד לקבל את התורה ולהגיע לטוב!

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, 19.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ממתן תורה, לנותן התורה
כיצד לשמור על האנושות
דרך האור במקום דרך הייסורים

2 comments

  1. לחיים!!

  2. ביטול הרצון לקבל מלווה בתחושת ריקנות,התחושה הזו גורמת כמעט ליאוש..לפעמים ניראה שעדיף לחזור בעוד גילגול ולהתחיל הכל מחדש,כי הרי מה הטעם בחיים עם הכל ריקני?מה עושים?איך יוצאים מתוך החושך הזה ?לפעמים נידמה שהנקודה שבלב נעלמת,הרי כששמים מסך על הרצון לקבל לא מגיע אור לכלי והחשכה משתלטת..מה עושים?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest