דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / במקום בו אנחנו יחד

במקום בו אנחנו יחד

laitman_2009-11-06_zohar_tv_8165_70.jpg

שאלה: מה זאת אומרת לעסוק בעבודה הרוחנית?

תשובתי: על האדם לעסוק בעבודה הרוחנית 24 שעות ביממה. עלול לקרות מצב שהוא שקוע בה עד כדי כך, שכשהוא מגיע לשיעור, הוא אינו רואה אף מילה שכתובה בספר. זה לא חשוב! העיקר, הוא מה מתרחש בתוכו.

אך אל תאשים את עצמך. עבודה פנימית, זה כשאתה מנסה כל הזמן להחזיק את עצמך בדביקות עם המהות הפנימית של הקבוצה. ואז, כשאתה פותח את הספר, אתה רואה שם, לא ידע חיצוני, אלא מידע על צורות הקשר שלך עם החברים בקבוצה. ואפילו לא בתוך הקבוצה, אלא בנשמה הכללית. אתה מתחיל לראות שגם בתלמוד עשר הספירות, וגם בספר הזוהר, וגם בכתבי המקובלים האחרים מסופר רק על סוגים שונים של הקשר בינך לאחרים. ואם אתה באמת רוצה לברר את הקשר הזה, אז אתה באמת לומד תורה (המילה תורה, מוצאה במילים "אור" ו"הוראה").

שאלה: יוצא שהעבודה שלי היא לגלות את רשת הקשר הפנימית בינינו. אם כך, כיצד עלי להשתמש לשם כך בעולם שלנו?

תשובתי: כל העולם שלנו הוא אותה רשת הקשר בין האנשים, אך בהתגלמותה החיצונית ביותר כלפינו. לכן, אנחנו מרגישים את הקשר הזה כמקולקל. ואילו בתוך רשת הקשר הפנימית בינינו, מתגלות לנו בהדרגה 125 מדרגות הקשר הגדול יותר, חיבור בין כולם.

אך מצבנו בעולם החיצוני מחייב. משום שדווקא ממנו אנחנו מתחילים, ובו אנחנו קיימים על מנת להתקדם עמוק יותר בקשר הזה.

אנחנו זקוקים לבסיס שאין לו קשר לתנועה פנימה. זאת בעצם רשת הקשר החיצונית בינינו בה אנחנו קיימים בעולם הזה. ורק עכשיו מתגלה לנו כל מידת קלקול הקשר הזה. קודם לכן אנחנו פשוט לא חשבנו על כך. וזה מחייב אותנו לעשות תיקונים.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 25.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
היטלר, סטאלין, אחמדינג'אד …
ריכוז פנימי
כוונו את העולם לאיחוד!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest