דף הבית / כנסים / חדשות בשידור חי: שלוש עשרה דקות על העיקר

חדשות בשידור חי: שלוש עשרה דקות על העיקר

laitman_2011-06-10_2428_w-70.jpg

כנס הקבלה העולמי במוסקבה, שיעור מס' 1

המשבר שפקד את העולם, הורגש מאוד בשלושת הכנסים האחרונים: לפני שלושה שבועות באיטליה, ובמיוחד, לפני שבוע בספרד – שָם המשבר מורגש בצורה מאוד מוחשית, ההמונים נמצאים במבוכה. ישנם 40% של אבטלה בקרב הצעירים, ומיום ליום זה הופך גרוע יותר ויותר. בכיכרות יש הפגנות של אלה ששובתים.

אני בכוונה הלכתי לכיכרות האלה ודיברתי עם האנשים. הם אינם יודעים מה לעשות ועורכים הפגנות לפני בית הממשל. הממשלה גם כן לא יודעת מה לעשות. כולם שורים במבוכה, ואף אחד אינו אשם, פשוט מצאנו את עצמנו בפני קריאת תיגר של הטבע.

אסור ליצור מקומות עבודה במקום ריק. לשם מה? כך אנחנו נרוקן עוד יותר, ומהר יותר את מה שנשאר לנו בתוך האדמה, נזהם את הקרקע ונלכלך את הסביבה הסובבת ביתר שאת. מקורות המים והאוויר יתדלדלו אצלנו מהר יותר. אז לשֵם מה צריכים לעורר את הכלכלה הנחלשת? רק כדי לתת לאנשים עבודה? עם כאלה תוצאות והשלכות, עדיף כבר לא לתת!

בספרד התראיינתי לערוץ הטלוויזיה הפופולארי ביותר בפריים טיים שלו. ובמקום מעט הדקות, שהוקצו לי מלכתחילה, הראיון נמשך שלוש עשרה דקות. אתם מתארים לעצמכם? שלוש עשרה דקות בחדשות הבוקר, בין כל החדשות והדיווחים על האירועים החשובים ביותר! הם פשוט לא יכלו לקטוע אותו.

ההצעה שלי הייתה פשוטה ובעיקרון הסתכמה לדבר אחד: אנחנו צריכים להושיב את האנשים ללמוד. לשלם להם דמי אבטלה (זה יהיה החסכוני ביותר) וללמד אותם, להסביר באיזה עולם אנחנו חיים, מה נמצא לפנינו, מהי קריאת התיגר שזורק לעברנו הטבע.

זו אינה גחמה של מישהו, לא אינטרסים של איזו מפלגה או של כל מיני מנהיגים. זה דווקא הטבע, שקורא עלינו תיגר. לשֵם מה? כדי שאנחנו נשתנה. אנחנו לא צריכים לשנות שום דבר, חוץ מאת עצמנו. אנחנו צריכים להפוך להיות אינטגראליים, גלובאליים, בהתאם למשבר הנוכחי. כיוון שהמשבר, זו הרגשת חוסר התאום שלנו לטבע הסובב. ולכן אם אנחנו נתקן את עצמנו באופן כזה, אז הכל יתאזן ויבוא להרמוניה. את זה צריך ללמד את האנשים.

הראיון קיבל תגובה חיובית גדולה מאוד בכל רחבי ספרד, באמריקה הלטינית, ובאמריקה הצפונית, מפני שזה באמת המוצא ההגיוני, החכם, היחידי, מהמצב שנוצר.

ספרד לא לבד בזה. יחד איתה גם יוון, איסלנד, איטליה וכולי. ישנן הרבה מאוד מדינות שנכנסות היום בהדרגה לתוך המשבר הזה. ובמדינות אחרות הוא מגיע בצורות אחרות.  באופן כזה, הטבע מעמיד לפנינו משׂימה ברורה: עלינו לשנות את עצמנו. עלינו להיות אינטגראליים כמוהו, כמו כל שאר הדרגות שבו: הדומם, הצומח והחי.

האדם לא צריך לחשוב שהוא מעל לטבע ויכול לעשות כל מה שבא לו. המשׂימה העיקרית ביותר שלו עבורנו היא הגיונית – להפוך באופן הכרתי לחלק אינטגראלי של השלם. בכך שהאדם יהפוך להיות לחלק אינטגראלי של הטבע, הוא יתחיל להבין מהו הטבע, ופתאום יגלה בו עומקים חדשים: עולמות עשיה, יצירה, בריאה, אצילות, אדם קדמון ועולם אין סוף. הוא לא מסתיר את עצמו יותר מהטבע על ידי האגואיזם שלו, אלא מתחיל להרגיש אותו באופן שקוף, סוף סוף מבין ומכיר בכוחות שמנהלים הכל לרבות אותו.

זה מה שניצב לפנינו היום. ולכן אם אנחנו נרצה ונשתמש בכוח ההשתוקקות קדימה שקיים בהרבה אנשים בעולם, אז באמת נשתוקק וננוע לתיקון של עצמנו, לגילוי העולם, ליציאה ממצב של שינה וחוסר הכרה. ואז נשיג שוויון מלא עם הטבע, את דרגת הבורא.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס במוסקבה, 10.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
עולם גלובלי אינו מתחלק לחלקים
חלוקת העבודה
קצת קרוב יותר אל האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest