דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / כשהמשבר יהפוך לבלתי נסבל

כשהמשבר יהפוך לבלתי נסבל

laitman_2010-03-12_9583-70.jpg

כנס "UNIDOS" העולמי במדריד, שיעור מס' 2

המשבר שאנחנו חווים היום מצביע על פילוג בינינו. למעשה, הוא מגלה שאנחנו, אגואיסטים ואינדיבידואליסטים מוחלטים, נמצאים בעולם גלובאלי. ובכך כל הבעיה. את גלובאליות העולם מגלה לנו הטבע וטבענו האגואיסטי מנוגד לו לחלוטין.

ההבדל הזה, התהום ביניהם, מורגש על ידינו כמשבר ולכן בכל מה שאנחנו עושים אנחנו מרגישים כאב, בלבול, ומלווים אותנו מחלות וכשלונות. זה נובע מחוסר ההשתוות בין הרצון האגואיסטי שלנו לאור העליון.

לכן במשבר הנוכחי אנחנו צריכים לראות את הנקודה ההתחלתית של העלייה של כל האנושות, לאותו המצב המיוחד ממנו ירדנו פעם לפי התוכנית הטמונה בחלקיק האינפורמטיבי שאותו הוליד האור. אנחנו התפתחנו כאן, ביקום שלנו ועכשיו אנחנו חוזרים לאותו המצב השלם.

אותו החלק מהאנושות שבו התגלתה הנקודה שבלב מתפתח בעזרת שני כוחות. נחוצים רק התנאים: קבוצה, לימוד, מורה. והחלק השני של האנושות מגיע במהלך התפתחותו למצב בו המשבר הופך להיות בלתי נסבל. וכאן מתעוררת השאלה: מה זאת אומרת בלתי נסבל?

מהרגשת יסורים נוראיים האנושות יכולה לבוא למלחמות, השמדה, בעיות שונות. זה בדיוק מה שקורה: חלק מהאוכלוסיה מתנתק מהמציאות בעזרת הסמים, חלק מתכננים פיגוע, והאחרים בכלל לא מודאגים מכלום: הם שקועים עמוק בתוך הגניבות. האגואיזם פורץ מכל הכיוונים. מתוך היעדר מילוי פנימי האדם לא יודע מה לעשות עם עצמו.

התופעות השליליות האלו חושפות את כל מידת הייאוש וחוסר המוצא המורגשים היום על ידי האנושות. והם לא אשמים, הם מרגישים לחצים פנימיים עצומים המביאים להתפרצויות אלימות. אז מה לעשות כדי להקל על מצבם?

דיברנו כבר על כך שהישועה היא בהפצת חכמת הקבלה. אם אנחנו נפיץ את הידיעה על חכמת הקבלה לפני שהאגו שלהם יפרוץ החוצה, נשמור על העולם מפני צרות גדולות. כך שהכל תלוי באנשים עם הנקודה שבלב.

שום דבר לא תלוי בעולם, לא כדאי לצפות למעשים כלשהם משאר בני האדם שאין להם את הנקודה שבלב, מפני שאין להם את אותו הכוח החיובי שמסוגל להשלים את האגו שלהם. הם רק נושאי רצון אגואיסטי גדול ורק מוסיפים לנו את חוסר הסיפוק והכאב שלהם. ואנחנו צריכים לעבד את הרצון הענקי הזה, להתכלל בו, להשתוקק יחד איתו לחיבור, להמשיך בלימוד ולהגביר את ההפצה כשאנחנו עושים דגש מיוחד על הכרחיות האיחוד בינינו.

דווקא אנחנו צריכים לאחד את רצוננו השבור המשותף,  את הכלי הרוחני המשותף שלנו. למרות שהוא שבור יש בו חלקים שקשורים ביניהם, למרות התכונות השונות לחלוטין של הרצון. לכן אם כל השאר יצטרפו אלינו, הם גם יתכללו בקשר הזה.

באופן כזה חלק אחד מהאנושות בונה את הקשר ביניהם באופן אקטיבי, והחלק השני משתתף בתהליך הזה באופן פאסיבי.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס במדריד, 04.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מפירוד לאיחוד
התקדמות מתוך פחד ממוות
הגיע הזמן לדאוג לעולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest