דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ניצוץ, שברא את היקום שלנו

ניצוץ, שברא את היקום שלנו

laitman_2009-10_usa_0310_70.jpg

כנס "UNIDOS" העולמי במדריד, שיעור מס' 2

חכמת הקבלה מספרת לנו על מבנה כל הבריאה, על כך שכתוצאה מ"המפץ הגדול" נוצר היקום שלנו. על זה מדברים גם מדענים–פיזיקאים. הם טוענים, שניצוץ של איזו אנרגיה עליונה פרץ לעולם שלנו מדרגה יותר עליונה של הסדר העולמי והוליד במרחב שלנו את כל החומר, האנרגיה ואפילו את המרחב עצמו, המקום של היקום שלנו, שלא היה קיים קודם לכן.

זה נשמע כמעט מיסטי: ניצוץ אנרגיה כלשהו ממימד עליון פתאום עשה את דרכו וחדר למימד שלנו, בנה מרחב עבור היקום שלנו והחל להתפשט שָם! אך כך כבר מדברים המדענים! מתישהו המדענים סברו, שהיקום שלנו היה קיים באופן נצחי, "תמיד". אך עכשיו הם מחזיקים בדעה שונה, שקרובה יותר לידע של המקובלים.

ובאמת, ניצוץ של האור העליון חדר דרך הגבול התחתון של העולם העליון, שנקרא בחכמת הקבלה "מחסום", ו"ירד" (הנמיך את הרמה הרוחנית שלו) לעולם שלנו. הניצוץ הזה פרץ לעולם שלנו והוליד עבורו מקום ואת כל החומר. מהחומר הראשוני הזה ("תאי גזע של היקום") התפתח הטבע הדומם, הצומח, החי והאדם.

לשֵם מה הייתה צריכה להיות כזאת התפתחות עקבית של סיבה ומסובב? כדי שבסיומה, כלומר לאחר שבעולם שלנו תתפתח דרגת חומר (רצון) "אנושית" (דרגת אדם), אז מתחילים לעלות "ממטה למעלה" עם התכונות שלנו, אל שורשנו, לעולם העליון, מהיכן שיצאנו. המקובלים כבר לפני אלפי שנים, ניבאו שהתהליך הזה של העלייה הרוחנית שלנו יתחיל בשנת 1995.

ומי הם "אנחנו"? –בני האדם. וכיצד ניתן לעשות זאת? –רק באיחוד יותר ויותר גדול בינינו.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס במדריד, 04.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
זרימת חיים ניצחית
נקודת המוצא של המשבר הנוכחי: סקירה קצרה מתחילת הבריאה
כל היקום – מניצוץ אחד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest