דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / רע תחת מיקרוסקופ

רע תחת מיקרוסקופ

photo_rav_gh70_211.jpg

אסור לשׂמוח על חדשות רעות. למה שלא נגיע לגמר התיקון בדרך טובה? מספיק לזהות "כף אחת של זפת בחבית של דבש", 1% רע ב–99% של טוב, ולהתחיל לפעול. הכל תלוי בהכרת הרע, ברגישות אליו. בזה מסתכמת מטרתה של חכמת הקבלה, לפתח בנו רגישות להכרת הרע.

צריך לגלות רע במיליגרמים, "תחת מיקרוסקופ", זה יהיה מספיק, כדי לראות אותו כגדול ובלתי נסבל. נאמר, שלצדיקים היצר הרע נראה כהר גבוה. במילים אחרות, הגרגר האחרון של הרע שנשאר בהם מצטייר להם כמפלצתי. ואילו לרשעים הרע שלהם נראה כחוט השׂערה: "על מה יש בכלל לדבר?".

כאן הכל תלוי במידת ההכרה, במידת יכולת ההגדלה של "זכוכית המגדלת" שלך. ולכן בשום פנים ואופן אסור לשׂמוח על הפרות סדר, על רעב ועל שאר בעיות העולם, שרק הולכות ומתווספות. אנחנו צריכים לדאוג רק להכרת הרע, ודווקא אותו צריכה לעורר באנושות ההפצה שלנו.

מה אנחנו מפיצים? את הסמכות שלנו? לא. את סמכותו של בעל הסולם? לא. של הבורא? גם לא. אנחנו רוצים, שאנשים יתפסו ויבינו את הסמכות של הרצון הרע, של האגואיזם, ששולט בהכל ואחראי על כל הבעיות. אם הם כבר קוראים להפלת ממשלה, אז שיבינו, שאנחנו צריכים להפיל את שלטונו של ה"מלך זקן וכסיל" הזה שבנו.

זה מה שאנחנו צריכים להראות, כדי שהאדם יבדיל טוב יותר, מי האחראי שבו, מי אחראי לכל הצרות והבעיות. בהכרת הרע תלוי, אם אנחנו נצליח לברוח ממנו. דחיית הרע, זהו כוח ההתפתחות. רק זה מה שדרוש לנו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, 26.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הַכְוונה דקה
אז למה לא אמרתם מייד שצריך להתחבר?
לידה לתוך עולם חדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest