דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / התקדמות מתוך פחד ממוות

התקדמות מתוך פחד ממוות

laitman_2010_1805_us-70.jpg

שאלה: האם אנשים ללא נקודה שבלב יכולים להצטרף להבטחה לאיחוד?

תשובתי: כן. קיימים מספיק חומרים רציניים, שבהם מסופר על הנחיצות באיחוד. אנשים בעלי חשיבה מבינים, שהאגואיזם הורס את האנושות, והאנושות באופן אגואיסטי הורסת את כדור הארץ, ולכן אנחנו צריכים לעבור מאגואיזם, לאיחוד. לעלות לאלטרואיזם. רק אז אנחנו נלמד לחיות בשלום בינינו, ולשמור על כדור הארץ, על הבית היחידי שלנו. הרי אין לנו "דירה" אחרת. רבים בעולם כבר כותבים על זה באופן ברור.

הבעיה היא, כיצד לבצע את המעבר הזה. מובן, שהאנושות ניצבת על סף מלחמות ועתיד שחור, למקום שאליו יכול לדחוף אותה האגו שלא יודע שׂובע. גם הפתרון מובן, להפוך להיות "ילדים טובים", "להתחבר". להגביל את הצריכה, ללמוד לחלק את המשאבים בצורה נכונה. אך כיצד ניתן לעבור מנקודה A לנקודה B? הרי הטבע האנושי, זה רצון ליהנות. כיצד אפשר לשנותו לטובה? כיצד אפשר לשוות לו צורה של השפעה.

דבר אחד, זה כשמדובר על הרגשה טבעית, כמו אהבת אֵם. אך לבני אדם אין הרגשה דומה, היא מתעוררת רק בעת צרה, מחוסר ברירה. אז צריך לפקוח לאנשים את העיניים על כל כובד המצב ולהציב להם תנאי ברור: רק השתתפות הדדית ואיחוד יאפשרו להינצל ממוות. ואז, בלית ברירה הם ילכו על זה.

אך לממש כזה מעבר, ניתן רק אם כל רגע, בכל פרט, בכל גרגר, בכל פירור לחם, בכל טיפת מים, האדם ירגיש: "אם אני לא מתחלק עם אחרים, אני מת". זה חייב להיראות בכל הרגשה, בכל פעולה, בכל מצב. רק כך. והסיבה לכך צריכה להיות אחת: שהאדם ירגיש, ברצון האגואיסטי שלו שכל הזמן מחפשׂ במה ליהַנות את עצמו, שהוא מת במקום אם הוא מוותר לאגואיזם. אם המערך יהיה לפחות במקצת אחר, אם המוות לא יגיע מיד, אז הוא יגנוב. כך האדם בנוי. אסור לדרוש ממנו דברים, שהם מעל לכוחותיו, מעל לטבע שלו.

אם כך, כולם צריכים להלך תחת הפחד הזה? זה בלתי אפשרי. בהקדמה לתלמוד עשר הספירות בעל הסולם כותב, שבעבר המקובלים השתמשו בסיגופים, כמו שנאמר: "כך היא דרכה של תורה, פת במלח תאכל, ומים במשורה תשתה, ועל הארץ תישן, וחיי צער תחיה, ובתורה אתה עמל, אם אתה עושה כן, אשריך וטוב לך…" זה אומר, שאפילו בדרך של כאלה יסורים דרוש לך כוחה של התורה. אחרת מעליך כל הזמן יהיו כל רגע תלויים יסורים: או איחוד או מוות.

ולכן המקובלים אומרים, שבכך שהם עברו כאלה מצבים, האדם חייב "לעמול בתורה" כי בכל מקרה אתה חייב למשוך על עצמך את האור המחזיר למוטב. אחרת, זה לא חיים וזו אינה בחירה. כל גיבור שבעולם, ניתן בקלות לרמות אותו. אנחנו חיים בהרגשות אגואיסטיות, ובכל אחד ניתן להזמין כל תגובה, איזו שרק תרצה. הרי האדם, זה רצון, ולא איזשהו גיבור.

זאת הסיבה, מדוע אנחנו צריכים לתת לבני אדם פתרון. זה ייראה להם כאילו שהם בעצמם מגלים אותו, למרות שלמעשה הוא בא מאיתנו. וככל שאנחנו נתקדם מהר יותר, כך יהיה לנו קל יותר להרחיק אותם מאשליות.

צריך להסביר בצורה הגיונית, שאנחנו מפעילים את הכוח הפנימי של הטבע, כוח האיחוד, כוח החיות, שנותן לכולם חיים. צריך לנסח את הכל כמה שיותר קרוב לבני האדם, כדי שהם לא ידמיינו שמדובר על איזה כוח על טבעי, הפועל מחוץ לטבע הדברים. לא, הוא טבוע בטבע עצמו ומוכן לבוא לעזרתנו.

מתוך שיעור על "פתיחה לחכמת הקבלה", 26.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
בניסיון להינצל ממכבש ההתפתחות
מלחמה עולמית או ערבות עולמית

One comment

  1. כבוד הרב. אני מעוניין לתרום להסברה. העניין למרבה הפלא מאוד פשוט ופרקטי ואני מאמין שאפשר להועיל על ידי הקמת כלים\קבוצות שייקימו שיח חדש, ופעולות\עשיה, שיכולות למשוך נוער\צעירים
    ללא התקדמות מתוך פחד, וללא הדגשה על פיתוח הרוחניות או הדת היהודית, אלא פשוט להציע את הכלים בפשטותן, כביכול ללא קשר לתורת הקבלה בפני עצמה.. אפשר לקרוא לזה מיתוג מחדש. וכך הזרם של חוכמת הקבלה תוכל להתחבר לתנועות השונות המתעוררות כרגע בדור, והן מתעוררות… אבל נחוצה להם התורה, כמו שלתורה נחוצה העוקבים אחרי הדרכותיה. אני רואה את הרצון לחיבור כל יום, יש עם מי לדבר.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest