דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / לא ניתן לשׂרוד בעולם ללא אמונה למעלה מהדעת

לא ניתן לשׂרוד בעולם ללא אמונה למעלה מהדעת

laitman_2010-04-11_1684_70.jpg

שאלה: לאדם רגיל, ביטול עצמי, נשמע כל כך לא כדרך הטבע. כל הטבע שלנו מתנגד לזה, אז מה יחייב את האנושות כולה לשבת על ספסל הלימודים וללמוד קבלה?

תשובתי: אני לא מבין, מדוע ביטול עצמי נראה לך כל כך לא כדרך הטבע. פעם למדתי באוניברסיטה, והיה שָם פרופסור שהחשבתי אותו למומחה גדול במדעים שלו. רציתי לרכוש את כל הידע שהיה לו, ולכן ביטלתי את עצמי כלפיו. גם זה נקרא ביטול עצמי.

אם אני קורא ספר כלשהו או מאמר ורוצה להבין מה כתוב שָם, אז אני נדבק למחשבה ולרגש של המחבר. גם זה סוג של ביטול עצמי. ללא ביטול עצמי לא יכנס לתוכי שום דבר! לבטל את עצמך, זה אומר לפתוח את עצמך לקבלת מידע, להרגשה מבחוץ.

יש כזה ביטוי "באו חכמים ואמרו". כך גם באים אנשים חכמים: פוליטולוגים, פסיכולוגים, פוליטיקאים, כלכלנים, מורים, בקיצור, 10% מהשמנת של החברה החכמה והחושבת ביותר, שמבינה את חלקי האנושות, שדואגת לעתידה, ואומרים לשאר הציבור, ל – 90% הנותרים: "רבותיי, אנחנו ניצבים בפני בעיה גדולה!".

"אם נמשיך כמו עכשיו, אז בעוד עשר שנים, לא יישארו לנו משאבי טבע, אם לפני כן כמובן לא תפרוץ מלחמת עולם. לא נוכל לגדל שום יבול. אנחנו חייבים לאכול משהו, דרושה אנרגיה לחימום ולקירור. אך אנחנו חייבים להפחית את הצריכה שלנו עד לרמה נורמאלית, חכמה".

מדענים, אנשים חכמים אומרים את זה, איך לא נאמין להם? וכשאני הולך לרופא, אני לא מאמין לו אחרי שהוא הביט בצילום הרנטגן וקבע לי טיפול? אני מאמין לו ומטפל בעצמי לפי ההוראות שלו. זאת אף על פי שאין לי שום אפשרות לבדוק, מה מתרחש שָם בצילום, ואם הוא בכלל שלי או של מישהו אחר. אך אני נאלץ להאמין לרופא ולמרשם שלו, אין לי ברירה.

כדי ליטול תרופה, אני צריך להאמין בגובה הזה, למי שנותן אותה, שזה משהו טוב, שהודות לה אני אבריא. זה גם כן נקרא אמונה וביטול עצמי. כך זה מתרחש בכל מקום, כשאני מגיע למורה, לרופא, לכל מקום, שבו אני רוצה לקבל משהו. אני צריך להיות מוכן לשלם עבור זה, כלומר להשלים את עצמי.

וכשכל אמצעי התקשורת ידברו על זה, הרבה אנשים חשובים, מדענים, פרופסורים, פוליטיקאים, כלכלנים, הם יוכלו לשכנע את האנשים. בכל זאת זה הרבה יותר טוב ממלחמת עולם, שיכולה ליפול עליך, ואתה לא תדע מה יקרה איתך בעוד רגע?

אין לנו ברירה. אתה לא יכול להציב את התנאים שלך לטבע, אם הוא אילץ אותך לתנאים כאלה. תרצה או לא תרצה, תצטרך להסכים. או שאתה תעצור את המשבר הזה על ידי ההשתתפות הפנימית שלך, או שתמות. זה לא כמו אצל אמא שאפשר להתעקש ולעשות כרצונך. אלה הם חוקי הטבע.

ואת החוקים האלה מסבירים לך אנשים רציניים ומכובדים, שמבינים בהם. אל תחשוב שהם מקבלים מזה איזה רווח, הם נמצאים באותו המצב כמוך. זוהי בעיה משותפת של כולנו.

מתוך שיעור על מאמר מהספר "שמעתי", 29.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לצמוח וללמוד מחכם
טובים מרצוננו החופשי

One comment

  1. נקודה שבלב

    שלום רב בני ברוך יקרים…

    סליחה על הרצון האדיר..אולם אני נמצאת כעת בניו-יורק במלון יפה שממוקם במרכז מנהטן ואינני מבינה מדוע עדיין לא קיים בטלווזיה האמריקאית ערוץ קבלה…ערוצים בכל נושא שרק עולה בדעת הגשמית האמריקאית..היכן האיזון הרוחני..עדיין אין באפשרות האזרח הפשוט האמריקאי ללא נקודה שבלב-אפשרות בחירה..הגיע הזמן ניו-יורק-אמריקה..היכן הדמוקרטיה האמריקאית שלנו..בבקשה תנו גז ניו-יורק..
    בעוד כחצי שנה אהיה במיאמי בתקווה לצפות בכם-בי
    בטלווזיה ולדעת שיחד איתי קיימת אפשרות בחירה לכל אמריקה..ובינתיים אני מחוברת דרך הלפטופ של בעלי..מצפה לקונגרס בספרד בהשתוקקותותפילה לתיקונים ולאיחוד עולמי..לחיים!!!!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest