דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / מקובלים על תורה ומצוות – חלק מ'

מקובלים על תורה ומצוות – חלק מ'

חברים יקרים! אבקש מכם לשאול שאלות בהקשר לציטוטים של גדולי המקובלים. ההערות בסוגריים הן שלי (מ.ל.).

רק המאור שבתורה מחזיר את האדם למוטב

"היות שהאדם נברא עם רצון לקבל הנאה לעצמו, המכונה רצון לקבל לתועלת עצמו. ואומרים להאדם, שהוא צריך לבטל את הרצון לקבל הזה, וצריך לרכוש כלי (רצון) חדש, המכונה רצון להשפיע. אז לא כל אדם זוכה לזה, היינו שיוכל לרכוש את הכלים (הרצונות) האלו, המתאימים שישרה בתוכם אור עליון (שיתגלה הבורא).

ובכדי שהאדם יוכל להגיע לידי רצון להשפיע, אמרו חז"ל (קידושין ל) "בראתי יצר הרע (האגואיזם באדם), בראתי לו תורה תבלין (תוספת לאגואיזם בצורת הכוונה "על מנת להשפיע")". שדוקא ע"י התורה (על ידי הלימוד בה במטרה לתקן את עצמו) הוא (האדם) יכול להגיע לכלים דהשפעה."

הרב"ש, שלבי הסולם, 1987, מאמר "חשיבותה של האמונה, שנוהגת תמיד".

ידיעות קודמות בנושא:
מקובלים על תורה ומצוות – חלק ל"ט
מקובלים על תורה ומצוות – חלק ל"ח
מקובלים על תורה ומצוות – חלק ל"ז

One comment

  1. האם תוספת האגואיזם קיימת כבר באדם?
    האם התורה היא תוספת האגואיזם שקיימת באדם?
    מה זה "לימוד התורה"?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest