דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / "גאוות אדם תשפילנו"

"גאוות אדם תשפילנו"

laitman_2009-05-04_1337-70.jpg

שאלה: בזמן האחרון אתה אומר, שהקבוצה עבור האדם, זה כמו רחם עבור הזרע, ושהאדם צריך לבטל את עצמו בפני הקבוצה בכזאת צורה, כדי להדבק לדופן הרחם הזה. מה זה אומר?

תשובתי: המשמעות של ג' ימי הקליטה של הזרע ברחם, היא שהאדם נדבק לסביבה שלו: מורה, קבוצה וספרים. שלושת המרכיבים האלה נושׂאים בתוכם דעה מסוימת, מקור, כוח, שאליהם מצטרף האדם.

הוא מבטל את עצמו גם מצד ימין וגם מצד שמאל, בכך שמשתמש בשני הכוחות האלה: ימין ושמאל, בונה קו אמצעי והופך להיות דבוק אליו. קו ימין, זה קו של השפעה, שבו האדם נע "בעיניים סגורות". לקו שמאל הוא מצרף את כל העביות של הרצון האגואיסטי שלו, אך יחד עם זה הוא מוכן להצטרף לקו ימין. וקו אמצעי, זה כשהוא רוחש איזו רמה קבועה של חיבור עם הסביבה שלו, וכבר לא נופל למטה מהרמה הזאת.

ומה שלא יתרחש, אין בו כבר מחשבות ורצונות, שהיו יכולים לנתקו לגמרי מהשפעה, מ"אין עוד מלבדו", מ"טוב ומטיב". זה נקרא שהוא נקלט בתוך ה"רחם", בתוך הסביבה שלו.

זה רגע מאוד מורכב. והתנאי העיקרי להצלחה בפעולה הזאת, להרכין את ראשו בפני הסביבה. נאמר: "גאוות אדם תשפילנו".

שאלה: ומה הכוונה, להרכין את הראש?

תשובתי: להרכין, הכוונה, מבלי להפריע לעצמך, להשתדל לשמוע, לנסות לתפוס כמה שיותר את מה שאומר הרב ולהגביה את החברים בעיניך. לפתוח את עצמך לתפיסת גדלות המטרה מהם. זה מאוד מזרז את ההתפתחות הרוחנית של האדם.

ואם הוא מצליח בזה (ומעטים מצליחים בזה), אז הוא כאילו יוצא לדרך ישרה ובאופן כזה מצמצם את דרכו, ממש חוסך שנים.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 25.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ביטול עצמי למען גדילה
התפתחות רוחנית: עיבור והיווצרות
תפקיד העובר להידבק לעליון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest