מתן אור

photo_rav_gh70_020.gif

שאלה: בעוד שבוע נחגוג את חג השבועות, היום הגדול של מתן התורה. כל שאר המקורות הקבליים, הם בעיקרון, רק פרושים על התורה, וכל הפילוסופיות, הדתות והלימודים, גם כן יצאו ממנה. כיצד חכמת הקבלה מתייחסת לתורה, כאל ספר או כאל שיטת תיקון?

תשובתי: תורה – זה אור המחזיר למוטב, לבורא. זה לא ספר, אלא אור, כוח השפעה, שמגיע מהבורא, ממקור ההשפעה, ומתקן את האדם, כדי שגם הוא יהיה משפיע. אז האדם הופך להיות חלק מהתורה ומתמלא באור התורה, באור חסדים בהארת חכמה. זה נקרא גילוי התורה, גילוי האור בתוך האדם. כל מה שרק אפשר לשמוע, צריך לייחס לשתי המציאויות: אור ורצון, ומידת ההשתוות ביניהם שנקראת מסך. אין יותר שום דבר בכל המציאות.

בתלמוד עשר הספירות נאמר "אור" ולא "בורא", "רצון" ולא "נברא", "מסך" ולא "תיקון הנברא". אין יותר שום דבר. כל הבלבול נובע מזה, שאנשים לא יכולים לרכז הכל בתוך שלושת המושׂגים האלה. אם קשה לך להסתדר עם שלושת המונחים האלה, אז תחזור לד' בחינות דאור ישר, שָם קיימים רק אור ורצון. תתחיל משָם.

כל התכונות, ההרגשות, הרגש, השׂכל, כל המונחים המבלבלים האלה, העולם הזה, העולם הבא, תפיסת המציאות, עליך כל הזמן להביא רק לדבר אחד: אור ורצון. כי אין שום דבר חוץ מזה, היכן שלא יהיה, בכל העולמות. וכך גם עכשיו, זה שאנחנו נמצאים במציאות הזאת בכך שמרגישים עולם ענק, מאיים, טוב או רע, כל אלה הן הרגשות בתוך הרצון, שנמצא במצב מסוים.

שאלה: אך במצבי הנוכחי אני גם רואה לפניי ספר, שאותו מישהו כתב מתישהו…

תשובתי: המקובלים תיארו לך את פעולות האור על הרצון והביעו אותן בצורה של כל מיני סמלים, כדי שאתה תוכל איכשהו להתחבר איתם ובעזרת הסמלים האלה גם כן להזמין את פעולת האור על הרצון שלך.  הספר הזה נקרא "תורה" (מהמילים "הוראה" – הדרכה, ו"אור"), מאחר ומתואר בו רצף פעולות של אורות על הרצונות, כיצד האור מניע את הרצון.  מעבר לכך אין בספר הזה דבר. כיוון שבכל המציאות אין דבר חוץ מאור ורצון.

מתוך שיעור על מאמר מהספר "שמעתי", 29.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הכנה לקבלת התורה – אור התיקון
ספר הוראות בדרך אל האור
הכוח הנסתר של התורה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest