דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מבט על המציאות דרך עולמות מקבילים

מבט על המציאות דרך עולמות מקבילים

laitman_42_70.jpg

צריכים להבין ש"אין שום עשב מלמטה שאין עליו מלאך מלמעלה שמכה אותו ואומר לו גדל". כלומר לכל המאורעות שמתרחשים בעולם הזה, מהרעים ביותר ועד הטובים ביותר, לכל דבר יש רק מקור אחד – מלמעלה יורד כוח, המעורר בעולם הזה פעולה, מחשבה, תהליך.

אין בעולם שלנו דבר שלא היה מנוהל ישירות מלמעלה – החל מהחלקיקים הזעירים של אטום וכלה בגלקסיות ענקיות, כל התנועות במחשבה, במילה, בפעולת האדם, הבהמה, הצומח, הדומם. הכל מנוהל מלמעלה. כלומר אפילו כשנדמה לנו שאנחנו כביכול פועלים בצורה הדדית זה כלפי זה, זה גם עובר דרך מעלה ונשלט משם, מהעולם העליון.

שני עולמות: עליון ותחתון קיימים במקביל זה לזה וכל הכוחות יורדים מהעולם העליון לעולם שלנו, כשהם מנהלים בו כל פרט.

אך ניתן גם לומר אחרת, שהעולם העליון, פנימי יותר, כפי שאומרים "פנימיות התורה" או "פנימיות הדברים". כל העולם העליון מסתתר בתוך העולם הזה ומשם מנהל את כל החומר.

אולם איך שלא היינו מתארים זאת לעצמנו, העולם שלנו הוא עולם התוצאות, ולכן אנחנו לא מסוגלים לפתור בו אף בעיה. רק נדמה לנו שאנחנו כביכול יכולים לבצע כאן תיקונים כלשהם, אך זה רק כדי לבלבל אותנו. כדי שרק לאחר זמן, לאחר הרבה השתדלויות, אנחנו סוף סוף נגיע להכרה שאנחנו לא השגנו דבר ומשכנו אחרינו את כל הקלקולים שלנו, עד שהגענו למשבר אחד גדול.

ואז אנחנו סוף סוף תופסים את הראש, ומתחילים להבין שהבעיה היא בכך שפעלנו לבד, בכוחות עצמנו ולא הזמנו את הכוח העליון, שהוא יפעל עלינו.

המערכת העליונה פועלת בשתי דרכים. מלמעלה למטה היא פועלת בצורה אבסולוטית ופטאלית, כשמהעולם העליון, עולם ההחלטות והפעולות, בדרך טבעית יורדים לעולם הזה כוחות ומולידים בו תוצאות. ואז יוצא, שהעולם שלנו מנוהל מלמעלה בצורה ישירה, מה שנקרא לפי הלך הדברים, בעיתו, כלומר לפי תוכנית ההתפתחות הטבעית.

אולם יכול להיות גם אחרת, כשאני בעצמי נכלל בניהול הזה של העולם שלנו מלמעלה. אם אני מרגיש כאן למטה מה מתרחש ומבקש שינויים, כשאני משפיע על השורש (על שורש נשמתי בעולם העליון), והשורש העליון הזה פועל עליי ומתרחש בינינו גילוי, קשר, פידבק, זה אומר שאני מתקדם בדרך "אחישנה" ולא בדרך טבעית.

אז אני מעלה למעלה תפילה, מ"ן, מקבל מלמעלה תשובה, מ"ד וכך אני בעצמי משתתף בתהליך שאני עובר.

כל היסורים שאנחנו מרגישים מגיעים רק כדי לגלות לנו שאנחנו לא יכולים לעשות דבר, אם אנחנו נשארים בגבולות העולם שלנו. ואם אנחנו באמת רוצים לשנות משהו, אנחנו צריכים להשפיע על השורש. חכמת הקבלה מסבירה לנו שכל החיים ניתנו לנו כדי לחייב אותנו לפנות לשורש.

ואת כל זה צריכים כדי שאנחנו סוף סוף נזמין מצב, כשכל העולם הזה יעלה לעולם העליון ויתמזג עימו, כשהוא נעלם מהרגשתנו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, 27.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
התוכנית העליונה ממתינה להשתתפותך
לגדול, להתבגר ולשרת אנשים
בוא יחד עם האור!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest