דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אל תזמין על עצמך אש

אל תזמין על עצמך אש

laitman_2010-02-26_5071_us-70.jpg

קיים איסור חמור: אסור לספר על מצבים פנימיים שבהם אתה נמצא. כיוון שלחברים רבים עדיין אין את המסך האנטי–אגואיסטי, ולכן הם יכולים להזיק לך על ידי הקנאה, השנאה ורדיפת הכבוד שלהם, אפילו מבלי שיודעים זאת בעצמם.

הם כאילו לא רוצים לגרום לך לנזק, אך חוסר התיקון הפנימי מחייב אותם לעשות זאת אם הם רואים, שאתה גבוה מהם, בהתפעלות יותר מהם, בהשׂגת קשר גדול יותר ובהתקרבות גדולה יותר מהם אל המטרה. מי שבינתיים לא השׂיג תיקון, אינו יכול לסבול זאת ויזיק לך.

אם אתה מתחיל לספר על החוויות האישיות שלך, אז אתה מזמין על עצמך אש. כתוב ש–99% מהכשלונות נובעים מ"עין הרע". אלה אינן אמונות תפלות, שבהן בני אדם מאמינים, אלא קינאה רגילה של מישהו אחר בך. העניין הוא, שאנחנו נמצאים במערכת כוחות, רצונות מקושרים, ומי שמקנא לאחר, כאילו מפחית את כוחך, ובמקום אהבה וחיבור, הוא מעביר לך כוח שלילי.

אם זה מתרחש סתם בעולם החיצוני, אז אין מה לעשות, הוא עדיין אינו מתוקן. אך אם זה מתרחש עם החבר בקבוצה, ואתה עוד אשם בכך שעוררת כזאת תגובה מצידו, יוצא שאתה גרמת נזק לו ולעצמך. זה אתה הזמנת את ה"עין רעה", והחבר אינו אשם, מפני שהוא עדיין לא השׂיג תיקון.

כך מחייבים אותנו לפעול חוקי הטבע. כוחות הקנאה, השׂנאה, אהבה עצמית, תאוות השליטה והכבוד, עומדים כנגד הכוחות החיוביים: אהבה והשפעה. וכדי לאפשר לכוחות החיוביים לפעול ולהשפיע עלינו, עלינו להיות צנועים.

המקובלים מסבירים לנו, כיצד צריך להשתמש בכל הכוחות האלה, כדי שהם ישרתו אותנו להתקדמות יעילה, טובה ומהירה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 26.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אל תגלה סודות ליבך
אל תאמין לעיניים שלך
שלא יהיו עשירים או שלא יהיו עניים?

One comment

  1. קשה ליישום ,אבל כל כך נכון, תודה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest