דף הבית / משבר עולמי / מוסטובוי – כגשר אל חכמת הקבלה

מוסטובוי – כגשר אל חכמת הקבלה

photo_rav_gh70_039.gif

דעה: פ' מוסטובוי (מדען באקדמיה לסוגיות ביטחון, הגנה ואכיפת חוק, פוסק בועידת ה-RSPP לאתיקת החברות, עורך דין):

לקראת תחילתה של מאה ה-20 התברר כי הכלכלה תלויה באינטנסיביות של צריכת המוצרים, לכן "הפרסום הוא המנוע של המסחר".

הכול היה מכוון להגדלת הצריכה. על החברה באופן מלאכותי נכפו רצונות מיותרים לצרוך מוצרים מיותרים שאינם נחוצים, אלא ממלאים את הצורך המלאכותי הנוצר באנשים תחת השפעתו של הפרסום.

קיימים שני סוגים של צריכה:

  • הסוג האגואיסטי (שאינו יודע שובע) הוא סוג של צריכה הנכפה על ידי "החברה הצורכת".
  • הסוג האלטרואיסטי (סביר, מוגבל, שמרני) של צריכה.

הסוג האגואיסטי מוביל את האנושות לאסון עקב דלדולם של המשאבים הטבעיים, חוסר האיזון האקולוגי והמרצת החלק "הרעב" שבאנושות. החברה כבר מבינה כי המעבר לצריכה הסבירה בלתי נמנע, אך הוא עדיין אינו נראה בר ביצוע.

המעבר מהמודל האגואיסטי של הצריכה אל המודל האלטרואיסטי יכול להתרחש רק בשלבים. חייבים לתת הקצאות לתכניות סוציאליות מתאימות. חייבים לעשות הסברה בקרב האוכלוסיה. חייבים להכריז על המשימה, כעל משימת העל של העולם המערבי.

הבעיה היא בהסברה. מובן שלא צריך לצרוך מעבר להכרחי, אך לא ברור למען איזו מטרה. כיצד תיווצר באנשים מוטיבציה חדשה למענה הם ישקיעו מאמצים וישנו את מנגנוני הקשר. יש לעודד את ההמונים. להתחיל ליזום שינויים בצריכה באמצעות שינוי בתודעה של האנשים. להתחיל מדבר פשוט – לאסור פרסום.

התייחסותי: בכל יום מופיעים יותר ויותר מאמרים הגיוניים הקרובים לרעיונותיה של חכמת הקבלה. עולה הסבירות כי הבנת הצורך לעבור לצריכה הגיונית תתקבל כהכרחית ותישאר השאלה "במה למלא את האגואיזם, כלומר את הרצונות שמעל הרמה הנחוצה לקיום?"

חכמת הקבלה משיבה על הכל: רק באמצעות ההשגה העליונה. אחרת האגואיזם יישאר ובכל הזדמנות ימשיך לנסות "לתפוס" משהו, כלומר, המטרה "להשיג איזון החברה עם הטבע" לא תושג. בסופו של דבר נקבל משטר קומוניסטי חדש. אני מקווה שהגילוי הבא יהיה הבנת האפשרות של המילוי הרוחני כתמורה על הגבלת האגואיזם מרצונו.

ידיעות קודמות בנושא:
"לכבוש את הדואר והטלגרף"
זמן של שינויים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest