דף הבית / קבלה ומדע / טבע / משבר האנרגיה ופתרונו

משבר האנרגיה ופתרונו

laitman_41_70.jpg

פ.ל. קפיצה, מתוך דו"ח "אנרגיה ופיזיקה" (8.10.1975): האנושות תלויה ביצירת וניצול מקורות אנרגיה מפני שהעבודה שנעשית על ידה עולה בהרבה על הכוח השרירני של האדם ושל הבהמות. מחסור במשאבים אנרגטיים מוביל לנפילת מצב הרווחה הגשמי.

ולכן, הבעיה של האנושות היא בקבלה, בשינוי ובשימור האנרגיה. על ידי הפיזיקה נקבע חוק שימור האנרגיה בטבע. החוק הזה עצמו מנבא משבר גלובאלי בקבלת האנרגיה.

את האנרגיה מפיקים ממשאבים טבעיים: כבול, פחם, נפט, גז. האנרגיה הכימית השמורה בהם הצטברה אלפי שנים. אך בעשׂרות השנים הקרובות הם יגמרו וצריכת האנרגיה תוגבל, דבר שיביא לירידה ברמת הרווחה הגשמית של האנושות. לכן הבעיה האנרגטית היא בעיה מספר אחת.

שום מקורות אנרגיה אחרים (סולארית, אנרגית גלים, אנרגיה גיאותרמית, אטומית וכולי) לא יתנו לנו את העוצמה הדרושה, מפני שבטבע קיימת הגבלה לצפיפות זרם (יציאת) האנרגיה.

תגובתי: כפי שאנחנו רואים, זמן דלדול משאבי האנרגיה הִגיע. ההחלטה היא על מעבר מהיר בחברה לצריכה חכמה. וכשנתחיל לפתח את עקרונותיו העיקריים, אז נראה, שלמעשה אנחנו חייבים לפתור את הבעיה של ה"אהבה לזולת"! ללא פתרונה, אף אחד לא יסכים לצריכה חכמה. ליתר דיוק האגואיזם שלנו לא יסכים, וכדי לשנות אותו, לזאת מיועדת חכמת הקבלה

ידיעות קודמות בנושא:
האנרגיה שתציל את העולם
חיפושׂ אחר תרבות הגיונית
להימנע מאסון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest