דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מול ספר פתוח בעיניים סגורות…

מול ספר פתוח בעיניים סגורות…

laitman_2010-04-11_6361_w-70.jpg

אנחנו שואלים: "למה הבורא ברא אותנו כאלה חשוכים ואגואיסטים, ולא אחרת?" כאילו שאנחנו מבינים, כיצד היה יכול להיות אחרת…אך בכל זאת, אם השאלה הזאת מופיעה בנו, סימן שיש לה מקום. כלומר, כל שאלה, אפילו השטותית והמקרית ביותר, אם היא מופיעה באדם, סימן שיש לה סיבה פנימית. כך האדם בנוי, שהוא שואל שאלה כזאת וצריך לקבל עליה תשובה, מילוי.

אך בינתיים אנחנו לא מסוגלים להרגיש בתוכנו את התשובה הזאת, אלא נצטרך לקבל כהשערה את "כיתרון האור מתוך חושך". כלומר שהרגשת התענוג, "הטעם", שעימו רצה הבורא לֵהַנוֹת לנבראיו, יכול להיות מורגש בנו רק במידת הרצון, החיסרון.

ולא מספיק לשמוע על החיסרון הזה מהצד, אלא אתה צריך להרגיש אותו בתוך עצמך, כנחיצות עצמית למילוי. ואז גם התענוג יהיה שלך. אתה תרגיש אותו ותהנה.

לכן, כאן דרושה התפתחות מיוחדת של הרצונות, נחיצות להרגיש את האור בתוך הנברא, ואחר כך התענוג מתלבש בתוך הרצונות האלה ולפי מידת הרצון יורגש התענוג.

אם הבורא קיים, אם הוא טוב ומטיב, הממלא הכל באור אין סופי, והרצון שלו להנות הוא אין סופי, אז יוצא, שחסר רק הרצון שלנו כדי לקבל את כל זה. מסביבנו כבר נשפך כל השפע והטוב של הבורא, אך אנחנו לא מסוגלים להרגיש אותו ולבקש שיכנס לתוכנו.

אנחנו צועקים אליו: "נו תיתן לי כבר! נו מתי אני אקבל משהו?" אך צריך להבין אחת ולתמיד, שאין לנו מה לבקש, חוץ מרצון. כי הרי האור כבר קיים, בשפע. הבעיה היא רק המחסור ברצון גדול ומתאים, כדי להרגיש את האור הזה.

את הרצון הזה אנחנו צריכים איכשהו לרכוש, לקנות, לגנוב, לקבל אותו באיזשהו אופן ישיר או עקיף. לא חשוב איך, חייבים להשׂיג אותו. ללא כזה רצון, אנחנו לא נרגיש את האור.

כאילו שלפניי מונח ספר פתוח, אך אין לי משקפיים ולכן איני יכול לקרוא אותו. אז האם אני אתפלל לכך שיתנו לי ספר? – לא. אני אבקש משקפיים! חסר לנו רק "כלי קליטה", כלומר "כלי", רצון.

לכן, כל הפעולות, שדרכן מעבירים אותנו, נחוצות לא כדי למשוך את האור, אלא אלה הן הפעולות שמעצבות בנו רצון לאור הזה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "פתיחה לחכמת הקבלה", 23.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אומן ובריאתו האלוקית
נוטלים יוזמה מהאור
אתה הרי רצית את זה בעצמך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest