דף הבית / כנסים / ללמוד לראות טוב

ללמוד לראות טוב

laitman_2010-02-02_2076-70.jpg

כנס "NOI" העולמי ברומא, שיעור מס' 1

שאלה: חכמת הקבלה מלמדת שהבורא הוא טוב ומטיב, אך כיצד ניתן לשלב את זה עם החיים שמלאים כל מיני בעיות וכאב?

תשובתי: הבורא הוא טוב ומטיב, אך לזה עוד צריך להגיע בכך שמשׂיגים את השתוות הצורה עימו. אך אם אני ילד רע, לא ממושמע, ולא רוצה לשמוע את מה שאמא אומרת לי, אז תחילה היא צועקת, ואחר כך מענישה אותי. ואני אומר שאמא רעה, כפי שבדרך כלל חושב ילד מוענש.

הצעקות והמכות שלה היו מטרתיות, מפני שהיא רצתה שאני אתנהג טוב. וכיצד אני יכול לראות, שמאחורי כל מה שמתרחש איתי, עומד יחס טוב כלפי, גם אם אני כמו ילד קטן תופס אותו כרע? כיצד עליי להבין, שדווקא שָם, היכן שאני מרגיש את עצמי רע, אני צריך להשלים את עצמי ואת היחס שלי לטבע, לאנושות, לקבוצה, לתקן את האגו שלי כדי להרגיש שכל זה היה טוב.

מי שמשתדל לבצע את זה כמה שיותר מהר ומוכן למקם בתוכו את המקום הזה, שזקוק לתיקון, מתחיל לראות שהעולם באמת בנוי לפי כל טוב, ושהבורא הוא מטיב. באותו המקום עצמו, שבו אנחנו מגלים עכשיו את העולם הזה, אנחנו מתחילים להרגיש את כוחות הטבע שמתגלים, חודרים דרך הכל ומחברים את כל חלקי הבריאה: דומם, צומח, חי ומדבר.

אנחנו מתחילים פתאום לראות, שזה לא העולם הזה, אלא עולם רוחני! אנחנו מתחילים לגלות בו יותר ויותר כוחות, כוחות נצחיים שתחת השגחתם אנחנו קיימים. ואז העולם הזה כאילו נעלם, הוא הופך להיות שקוף לגמרי, לא יציב. הרי גם עכשיו הוא "וירטואלי" ונמצא כולו בתוך המוח שלי, ורק לי נדמה, שאני רואה אותו כאילו מחוץ לי. כך אנחנו מתקנים את התפיסה שלנו.

מכאן נובע, שכל הבעיות ואי הנעימויות הן מדד לקלקול שלך, והם מורים היישר אל המקום המקולקל, ואומרים: "כאן תתקן! וגם כאן!". ואם אתה תתקן את זה במהירות, אתה לבטח תתקן את חוסר השלמות. אך אם אינך יודע, לֵמה לפנות, תמיד תכוון לקבוצה. אם אתה מתחבר איתם ומוכן לתת את מה שדרוש להם לחיבור שלכם, ולקבל מהם את השפעתם, אתה אף פעם לא תטעה.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס ברומא, 21.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
משׂחקים בחתול ועכבר עם האגואיזם
לעבור את שלב ההסתרה מהר ככל האפשר
הקשיים הם עזרה מלמעלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest