דף הבית / כלכלה / כסף / ידו בכל, ויד כל בו

ידו בכל, ויד כל בו

photo_rav_gh70_314.jpg

דעה: מַרְטֵן שֶפֶר, פרופסור לאקולוגיה. מאמר "אזהרה מוקדמת על מעברים קריטיים": סימנים של התקרבות כל סוגי המערכות (אקולוגית, פיננסית, ממשלתית, פיזיולוגית, חברתית) למצב קריטי ניתן לגלות לפי הקפיצות של הפרמטרים שלהן.

לפי מידת הלחץ של גורמים חיצוניים המערכת מתנדנדת, התנודות שלה הופכות ליותר ויותר חזקות, הדפוסים האלה תקפים עבור כל התופעות והמערכות הטבעיות, ואלו שהן מעשה ידי אדם.

היום אנחנו מבחינים בתנודות גם במערכות טבעיות וגם במערכות שנוצרו על ידינו. כמו שלפני התקף אסטמה נוצרות הַצַרוֹת (מהמילה צר) סינכרוניות של דרכי הנשימה, או לפני התקף אפילפטי מתחילה הפעלה סינכרונית של תאֵי עצבים במוח שבראש, כך אי יציבות השוּק מוֹרַה על סימן של המשבר הקרב ובא במערכת הפיננסית (כספית).

תגובתי: אנחנו רואים תוצאות מהפעולות האגואיסטיות שלנו, אנחנו צופים בסובב אותנו דרך התפיסה האגואיסטית שלנו. אין כל חשיבות לשאלה האם המערכות הן טבעיות או מלאכותיות, כלומר שנוצרו על ידי האדם, מפני שהאדם, כיציר כפיו של הטבע, כל מה שהוא יוצר, הוא יוצר לפי חוקים אנטי – טבעיים (אגואיסטיים) הקיימים בו, בדיוק נגד חוקי הטבע.

לכן גם במערכות החברתיות והתעשייתיות המלאכותיות שנוצרו על ידו, וגם בכל מערכות הטבע התלויות בו, מתגלות תופעות זהות. ומאחר והמערכת הפנימית שלנו נכנסת למשבר (האגואיזם השׂיג את המקסימום שלו ודורש את תיקונו לאלטרואיזם אינטגראלי), אז דרכה אנחנו מרגישים את כל העולם במשבר.

ידיעות קודמות בנושא:
לימוד? זה לא בשבילי!
האם ישנו מוצא?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest