דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תפילה, היא אמצעי לשינוי עצמי

תפילה, היא אמצעי לשינוי עצמי

laitman_2010-03-15_5703_us-70.jpg

דו שׂיח קבוע ובקשות מהבורא, הם טובים בזה שלא ניתן לפנות אליו בצורה מלאכותית, בעזרת מילים של תפילות שקראנו בספרים. האדם מתחיל להבין, שאם הוא לא מרגיש אותן, אז זו אינה נחשבת לפְנִייָה. כך הבורא לא ישמע, צריך לפנות אליו בצורה יותר לבבית, לפרש את המילים בהתאם לעצמי, יותר קרוב ללב. ואז במקום לקרוא את התפילה מהסידור, עם מילים שבינתיים לא אומרות לנו שום דבר: "למען עצמי", "למען ההשפעה", "למעלה מהדעת", "תורה ומצוות", "מעשים טובים", "ברוך ומבורך", אותם המונחים והציטוטים, שבהם משתמשים המקובלים, הוא מתחיל לפרש לשׂפה יותר רגשית. אפילו ללא מילים, אלא לתוך ההרגשות והתחושות הפנימיות שלו, ובזה הוא כבר באמת מקרב לתפילה, לבקשה.

איזו עזרה צריך לבקש מהבורא? – שהוא יעזור לנו לפנות עם הבקשה לעצמנו! הבקשה הזאת תהפוך לכלי רוחני, ל"מקום" לגילוי הבורא.

אך בכל שלב, צריך להשתדל לבדוק את עצמך, האם אתה פונה עם המילים שלך עצמך לבורא, ולא סתם חוזר על ביטויים סטנדרטיים מתוך הספר, מבלי להבינם. מפני שזה אומר, שאינך מבין, למי אתה פונה, כיצד, בשביל מה, ובינתיים אתה מנותק מהפנייה עצמה.

היכולת לפנות עם בקשה, זוהי העזרה הגדולה בעצמה, המאפשרת לאדם לשנות, לתקן את עצמו. פנייה לבורא, היא כמו מִתְקָן, שבאמצעותו האדם משתנה. העיקר, זה לא חיפושׂ תשובה על הבקשה, אלא הבקשות עצמן הן שבונות את האדם.

ואז הוא מתחיל להבין, שהוא ניצב מול האור העליון הקבוע והבלתי משתנה. והפנייה שלו, זה מה שכל הזמן משנה אותו, בכך שבונה את ההידמות שלו היותר ויותר קרובה, לאור העליון הפשוט והמופשט. בתוך הבקשה שלו הוא יגלה את הדמות של עצמו, שתואמת יותר ויותר לאור העליון, לדרגת הבורא. כלומר האדם משׂיג את צורות הבורא בתוך הבקשה שלו אליו וכך מתקדם.

לכן כתוב: הלוואי שיתפלל כל היום! כי כל העבודה מבוססת על בקשה ותפילה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 17.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
בקש כל מה שתרצה!
לשנות את העליון או לשנות את עצמי
להתפלל כדי להשתנות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest