דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לי עצמי זה לא היה עולה בראש…

לי עצמי זה לא היה עולה בראש…

laitman_2009-11_8715-70.jpg

שאלה: כיצד אפשר ללמוד מההסתרות, להפוך את הרצון האגואיסטי שלי, למואר, לאלטרואיסטי?

תשובתי: תחילה האור מסתיר את עצמו, ומההסתרות האלה אדם לומד, כיצד להסתיר את האגואיזם שלו מהאור, ובעצמו לעלות מעליו, אל האור. זה אומר, שהמסך "המסתיר" הופך למסך "המגלה". אך מה הוא מגלה? – את מידת ההשפעה שלי!

מגיע אור ומשפיע על הנקודה שבלב שלי, על הניצוץ מהמסך השבור. באור הזה אני מתחיל בהדרגה לגלות נחיצות לשחזר את המסך. אני באמת רוצה להשׂיג השפעה, עד כמה שזה יכול להיות אמיתי. הרי התיקונים שלנו מתחילים תמיד מ"לא לשמה", מהאגואיזם, ואחר כך עוברים ל"לשמה", להשפעה.

ואם אני בינתיים לא מתוקן ונמצא ב"לא לשמה", אז אני לא יכול לבקש השפעה אמיתית, "לשמה", כמו שילד קטן לא יכול באמת לבקש להפוך להיות גדול, מבלי לדעת, מה זה. אך הוא חייב להשקיע מאמצים בהתאם לרמה שלו, ואז האור העליון יעשה את זה עבורו, בהתאם לסדר המדרגות. למרות שהבקשה הזאת לא הייתה אמיתית ב-100%.

קיים הבדל עצום בין המדרגות, ואיני יכול לבקש משהו מהמדרגה ה-30, אם אני נמצא במדרגה ה-29. אך במדרגה ה-29 שלי אני רוצה להשׂיג את מדרגה 30, אז כיצד ניתן לעשות זאת אם איני נמצא שָם ולא יודע, מה היא?

אם אני מבטל את עצמי ביחס לאח"פ של המדרגה ה-30, הבאה, (לחלק התחתון שלו שהורד לתוכי), אז זה מספיק כדי לרכוש את כל המדרגה הזאת. מפני שהאח"פ של העליון, בזה שירד אליי, מאיר לי בהתאם לכוח הרצון שלי, "עביות". ואם אני מבטל אותו ביחס לאח"פ של העליון, החושך שלו, מידת ההשפעה שלו שבה הוא מאיר לי, אז זה מספיק.

העליון שׂנוּא עליי בהשפעה העליונה שלו, ואיני יכול להצדיק אותו, אך הסביבה נותנת לי כוחות לכך, בכך שמשכנעת אותי בחשיבות של ביטול עצמי כזה בפני העליון. ובעזרת הכוח הזה אני מבטל את עצמי ונדבק אליו, כמו טיפת זרע ברחם של אמא.

הסביבה מעלה אותי למדרגה גבוהה יותר, בכך שמשכנעת אותי בחשיבותה. היא מסוגלת להפוך להיות חזקה יותר מהטבע שלי, והיא גם עכשיו על ידי הפרסומת שלה מאלצת אותי לקנות אלפי דברים, שאין לי כל צורך בהם. הסביבה משנה את הערכים שלי, ובהתאם להם, פועל עליי האור העליון. כל פעם אני מקבל מהסביבה רצון ונחיצות לדברים, שבעצמי לא הייתי מרגיש חסרון אליהם. זה אף פעם לא היה עולה לי בעצמי בראש לבטל את עצמי בפני אח"פ דעליון…

מתוך שיעור על מאמר מהספר "שמעתי", 16.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לבנות מחדש את המסך השבור
צל האגואיזם וצל הקדושה
השלבים בדרך

One comment

  1. שלום לרב היקר, שאלתי היא כזו, כשאתה מציין את הצורך להשפיע השאלה כיצד אני מממשת את צורת ההשפעה וכלפי מי , אם נגיד כלפי הקבוצה כיצד אני עושה את זה תכלס

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest