דף הבית / קבלה ומדע / טבע / לימוד? זה לא בשבילי!

לימוד? זה לא בשבילי!

laitman_2010-02-02_4101-70.jpg

למעשה, בחיפושיה אחר האושר האנושות עדיין לא עשתה שום צעד ריאלי. אם אני כבר משתוקק לאושר, אז קודם כל אני צריך להבין, מהו אושר. מה בטבע מהווה את אותו האושר שאני צריך להשיג.

עליי להבין: הכל מתוכנת באופן כזה שכל האמצעים והחוקים של הטבע נמצאים ברשותי. עליי רק להשתמש בהם בצורה נכונה, ואז אני אשׂיג אושר. אך במקום זה האנושות מציבה לעצמה יעדים מלאכותיים ומנסה לפעול לפי ראות עיניה, כמו ילד קטן שפשוט רוצה וזהו.

אנחנו לא לומדים את חוקי הטבע ולא מעוניינים לשמור אותם, לא רוצים לקבל את העובדה של קיום מערכת אחידה וגלובאלית. אנחנו מכירים בחוקים פיזיים ובשאר הנתונים הטבעיים, אבל חוקים של יחסים הדדיים אנושיים, זה עבורנו שטויות. אנחנו שוללים אותם ללא אבחנה.

התא המשפחתי נהרס, מגיע הדיכאון, אך משום מה אנחנו בטוחים, שאין לזה כל קשר לחוקי הטבע. "זה לא אני הפלתי, זה נפל לי".

לאדם קשה מאוד להשלים עם העובדה, שהוא נמצא במערכת שפועלת ומשפיעה עליו וכובלת אותו באלפי אזיקים. אין מה לעשות, נשאר רק ללמוד את חוקיה. ככל שנצליח לקיימם טוב יותר, כך נשׂיג יותר. כשהאדם יקיים הכל במלואו הוא ישיג את נקודת ההרמוניה והשלמות. אולם אין הוא מעוניין לשמוע על כך: "אני אעשה אחרת, הלימוד הוא לא בשבילי".

מה לעשות, הצרות בכל זאת ילמדו אותנו. במובן הזה האנושות לא חכמה יותר מילד לא ממושמע. כבר לפני שלושים שנה בפוֹרוּמים בינלאומיים הזהירו על הנחיצות של שינויים בחברה וביחס שלנו לסביבה הסובבת, אך מאז לא נעשה דבר. הילד הוא עקשן מטבעו, עדיין חסרים לו השׂכל וההבנה, אך "גדולי העולם" שהיה נדמה שהיו צריכים כבר לצאת מגיל הילדות, להיפך, מפגינים את מוגבלותם…

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, 11.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
"העולם עגול"
חכמת הקבלה – מדע על חוק הטבע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest