"הצלחה" מסחררת

laitman_2008-11-14_7046-70.jpg

שאלה: קראתי מאמר שבו מסופר על כך, שדברים שזכו להצלחה בעולם, לא זכו להצלחה בישראל, למשל סרטים בסגנון פנטזיה, מנגנוני תקשורת מורכבים. למה זה כך?

תשובתי: אם אנחנו לא נמצאים במסגרות המתאימות עבורנו, אז אנחנו מהווים בפני עצמנו, פרימיטיביים, לא מוצלחים.  רואים את זה לפי התרבות, החינוך, בכל מה שמתרחש כאן. שום דבר לא מצליח לנו, ואנחנו עוד מתגאים בזה.

אנחנו לא מבינים, שאין לנו הצלחות וגם לא יהיו, עד שאנחנו לא נעמוד תחת הכוח העליון. בהשוואה עם ההישׂגים של היהודים בחוץ לארץ, כאן אין לנו ממש במה להתגאות. משהו כמובן מצליח, אבל זה אפסי ומעט, בהתחשב בפוטנציאל שלנו.

אנחנו תמיד משווים את עצמנו לעָמים האחרים, אבל זה לא נכון. כי הרי הפוטנציאל שלנו נובע מ"בינה" ולא מ"מלכות". אז למה אנחנו כל הזמן מועדים? ה"הצלחות" שלנו הן למעשה כישלונות, בהשוואה למה שהיינו יכולים לעשות.

ושום דבר לא יעזור לנו. אם לא נתחבר עם המקור שלנו, לא נוכל לשׂרוד.

לכן אנחנו חוגגים את יום העצמאות, ומבטאים זאת בכך ששׂמחים להזדמנות לעבודה רוחנית ולעלייה רוחנית. העניין כאן הוא לא ב"מכלאה" העצמית שקיבלו הגופים שלנו, אסור להתייחס כך לחיים.

יום העצמאות עבורנו, זו תזכורת על אותה ההזדמנות שנתנו לנו. בכך שניישׂם בצורה נכונה את ההזדמנות הזאת, אנחנו יכולים להביא את העולם כולו לעלייה רוחנית לקראת נצחיות ושלמות. העניין כאן הוא לא במדינת ישראל ולא בעָם ישראל, אלא במהות הרוחנית של המתרחש. הביאו אותנו למקום של יישׂום רוחני, למקום שבו מתחילה הגאולה הרוחנית של כל העולם.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, 10.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
חוזרים ארצה
חייזרים
התקדמות על אנרגיית השפעה גנובה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest