מומחה לרצונות

laitman_2010_8294_us-70.jpg

שאלה: הרבה יותר קל לקרוא טקסט של הזוהר שבעל הסולם מבאר במונחים קבליים…

תשובתי: נכון. מפני שאז ברור לנו, שאלה הם מונחים טכניים, ולא דמויות גשמיות. אך כל זה תלוי ברמת המיומנות שלך. אם אני מזמין מומחה לתקן את המחשב שלי, מראה לו את הנוף על המסך ואומר, שהגוונים או איכות התמונה לא מוצאים חן בעיניי, אז הוא לא מסתכל על התמונה עצמה. מומחה למחשבים מסתכל על אותות חשמליים, על הכוחות שיוצרים בפנים את התמונה הזאת, על כמות הצבעים המותקנים במערכת. התמונה בפני עצמה לא מדאיגה אותו, הרי מבחינתו זוהי רק תצוגה חיצונית, סמל, לְמה שמתרחש בפנים, סימן לעבודה נכונה או לא של המחשב.

לעומת זאת, כשאני מראה לו את התמונה הזאת, ושואל כיצד לשפר אותה, אז הוא מסביר לי במונחים טכניים: "כאן צריך לשנות את חג"ת, נה"י, להביא לתאום את הכוחות של קווים ימין ושמאל…", וגם אז אני לא מבין על מה מדובר.

מה שמבלבל זו אינה שׂפה זו או אחרת של הזוהר, שׂפת המדרש או שׂפת הקבלה, אלא אי היכולת שלנו לזהות בצורה נכונה את התמונה עצמה, להבין על מה מדובר. כל מילה בזוהר מורה על רצון, שצריך להפכו למתוקן. ואין שָם שום דבר חוץ מזה.

הבורא ברא רצון. צריך להביא את הרצון הזה לתיקון ומילוי. עד שהוא לא ישיג את תיקונו ואחר כך את מילויו, מדובר רק על הרצון הזה. ברגע שהוא יתוקן ויתמלא, אז מפסיקים לדבר עליו, והלאה כבר מדברים על המדרגה הבאה, על רצון עמוק יותר, שמגיע אחרי הרצון הקודם.

כך אנחנו מתקנים רצון אחר רצון, שכבה אחר שכבה. הגישה ההדרגתית הזאת בשלבים כלפי כל העוצמה של הרצונות הכלואים בנו, שאותם אנחנו מתקנים, בהדרגה, זה אחר זה, נקראת "משפטים", דינים או גלגולי נשמות. "גלגולי נשמות" מסמל שאני כל הזמן נמצא בתוך השינויים הפנימיים האלה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 06.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
"הדבר פשוט בתכלית…"
מד הרצונות
מסע בעולם הרצונות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest