דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / "לכבוש את הדואר והטלגרף"

"לכבוש את הדואר והטלגרף"

laitman_2009-05-28_0041_70.jpg

שאלה: בני האדם מודעים לנזק של הצריכה המופרזת, אך הם אינם עוצרים את הרכבת. ההבנה אינה מביאה לאיזושהי החלטה ופתרון כללי משותף. מה ניתן לעשות?

תשובתי: כן, קשה מאוד לעצור את הרכבת הזאת. ובכל זאת, אנחנו חייבים להתגבר על הבעיה הזאת. קודם כל, צריך לעורר את אותם האנשים שיכולים להבין את המסר שלנו. יש כמה מיליונים של אנשים כאלה בעולם והם מבינים את הבעיה, אף על פי שהם אינם יודעים כיצד לפתור אותה.

מעבר לכך, מדוע בכלל התרחש המשבר? הוא התרחש, כדי לידֵעַ באופן פומבי את כולם, אודות הקשר ההדדי הלא נכון בינינו, להראות לנו, שאנחנו שוֹרִים ברע, והרע הזה, הוא חוסר חוּטֵי הקשר הנכונים בינינו.

מיום ליום המשבר מתרחב, ויותר ויותר בני אדם בעולם מסוגלים להבין את הרעיון הזה. ולכן צריך להמשיך בהפצתו. הודות לאלה שמסכימים איתנו ומצטרפים אלינו אנחנו כובשים בהדרגה את הדעה הכללית עוד ועוד.

הרעיון שאותו אנחנו רוצים להביא לכולם, הוא צריכה מאוזנת ואיחוד כולל והדדי. אולם נשאלת השאלה: כיצד ניתן להשׂיג זאת? כאן נדרשת הכנה אידיאולוגית גדולה, שאינה מוגבלת בנוסחאות מילוליות.

אני רוצה לחיות כמו מלך, ואתה אומר לי: "אתה צריך להגביל את עצמך ל-20%". האגואיזם שלי מבעבע, דרישותיו הולכות וגדלות מיום ליום ואתה לא נותן לי זריקת הרגעה. אז במה אני אמלא את עצמי היום ומחר? מה לעשות עם הרצון הלא מרוסן להתעלות מעל האחרים? כיצד אוכל למלא את החלל שבתוכי, כדי לא לרצות יותר ולהסתפק בחיים שקיימים?

אחד הפתרונות זה "לכבוש את הדואר והטלגרף", במילים אחרות, להפוך את אמצעי התקשורת למכשיר אידיאולוגי. את המשׂימה הזאת, בין יתר המשׂימות, עלינו ליישׂם. אך לשֵם כך אנחנו צריכים להשתמש בדעתה של האֵלִיטה החושבת של החברה, שמבינה את המצב, יכולה להביע את דעתה ולהפיצה לרוחב. בסופו של דבר, האגואיסטים שרוצים ללכת בראש העָם, יצטרכו להרים את הדגל הזה ולהפוך את אמצעי התקשורת ההמוניים למשׂרד החינוך, מפני שבני האדם מתחנכים דווקא באמצעות הסביבה.

מתוך שיעור על עיתון "האומה", 08.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ערוץ חינוכי במקום הפרסומות
המלחמה הגדולה על האדם הקטן
הפצה: עטיפה ומילוי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest