דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בושה לא להפוך לאדם

בושה לא להפוך לאדם

laitman_2009-03-18_8399_70.jpg

שאלה: כשאתה שוב מגלה את האגואיזם המכוער שלך, כיצד ניתן להימנע מנפילה לייאוש ולא להסכים לכך כשאתה חושב שלא יהיה לזה סוף?

תשובתי: האדם צריך להרגיש מצבים כאלו. בכל מדרגה אנחנו עוברים מחדש את כל המצבים וחייב להיות שם גם רגש של ייאוש. זאת כדי לברר היכן אתה נמצא בכל המצבים, לעבור דרכם ולבנות את המצב הבא.

האדם חייב להתייאש מכוחותיו וגם מלקבל עזרה מלמעלה. את כל זה מוכרחים לעבור. בכל מדרגה האדם חי מחדש חיים שלמים, כלומר עובר דרך כל המצבים.

העיקר להכין מראש, בצורה המקסימאלית, את כל האמצעים לעבודה, ללימוד, להשתתפות בהפצה ובחיי הקבוצה. במידה והאדם מסדר את כל המנגנון הזה שיעבוד כמו שעון, הוא לא ייפול. עליו לייצר לעצמו מסגרת שתחזיק אותו עד כמה שאפשר.

האמצעי החזק ביותר הוא בושה: בבית מול האישה, מול הילדים. איך יכול להיות שלא הלכתי לשיעור או לא השתתפתי באירוע מסוים? שהגאווה פשוט לא תיתן לי לעשות את זה.

בזמן נפילה אנחנו יורדים עד הדרגה הבהמית ביותר, עד ה"חמור" שלנו ("חמור" מלשון חומר, רצון). ועלינו להכין לעצמנו הגנה, שאני ארגיש בושה אפילו במדרגה הנמוכה ביותר, שבה יהיה ניתן לומר שאני לא מתבייש מכלום, ולא אכפת לי מכלום. ובכל זאת גם שם אני אתבייש.

הדבר הרגיש ביותר עבור האדם הוא הבושה בפני ילדיו. הוא יודע שהוריו תמיד יסלחו לו, ויקבלו אותו בכל מצב. אפילו אשתו. אך מול הילדים אנחנו מתביישים יותר מכל, משום שזו המדרגה הבאה שלנו.

לכן עליך לדאוג לתנאים שימנעו ממך לעזוב את הדרך הזאת, כך שלא משנה מה יקרה, ולא משנה כמה תחפש, לא תוכל למצוא הצדקה לאף טענה של האגו שלך…

מתוך שיעור על מאמר מהספר "שמעתי", 05.05.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest