דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לחבר בתוכי את שני הכוחות שבטבע

לחבר בתוכי את שני הכוחות שבטבע

laitman_2009-06_3382_70.jpg

קיימים רק שני כוחות בעולם: השפעה וקבלה. ובהשפעתם ההדדית זה על זה הם חייבים להשיג איזון, חיבור, דבקות ואיחוד.

הרצון לקבל מתחיל להתפתח ולקבל צורה בתוך הרצון להשפיע, בתוך האור. האור כל הזמן משפיע על הרצון לקבל, מפתח אותו, והוא מגיב לאור, וכך הם משיגים פעולות הדדיות. כתוצאה מזה, הרצון לקבל מתפתח עד לפעולה העצמאית שלו, עד להרגשה, למחשבה, לתגובה על הרצון להשפיע.

כך שני הרצונות הללו מתמעטים בהדרגה, ויורדים יותר ויותר למטה. הרי בסופו של דבר, זה מאפשר לברר כאלה פריטים דקים, שעל ידי חיבורם, ניתן אחר כך לבנות מערכת שלמה.

אנחנו כביכול עוברים מחקירת הדברים הגלובליים הגדולים, לחקירה של דברים דקים, כמו בפינצטה. ומהחקירה הזאת אנחנו יכולים לקבל מידע שאין לנו גישה אליו בזמן הבירור הכללי. וגם הבירור הכללי נותן לנו את מה שלא נמצא בפרטים.

בסופו של דבר, אנחנו צריכים להשיג כזה מצב, שבו גם הכללי וגם הפרטי ייחקרו בצורה מקסימלית ויתוקנו לגמרי. לכן התרחשה ירידת העולמות הרוחניים עד לעולם הזה, ואחר כך ההתפתחות בעולם הזה, עד שהיא עוברת את אותן ד' הבחינות ומגיעה ליצירת הרצון להשפיע, ממטה למעלה, כדי לחזור חזרה לעולם אין-סוף.

חשוב מאוד למקובלים להסביר לנו את כל התהליך הזה. קודם כל, הם מדענים, וזוהי הפיזיקה של שני הכוחות שפועלים בבריאה, שמסבירה כיצד שני הכוחות האלה מגיעים עד אלינו, כדי שאנחנו נתכלל בהם ונתחיל לעבוד איתם. הרי הם מיושמים רק בתוך הרצונות, הכוונות והבירורים שלנו.

בטבע, שני הכוחות האלה מאוזנים. אך מאיתנו נדרש שנתערב ונבנה את עצמנו ביניהם, בכך שנכלול לגמרי את שניהם בתוכנו.

אם כך, כשם שהטבע, הבורא, מורכב משני הכוחות האלה, מכוח ההשפעה שלו וכוח הקבלה שדרכו הוא משפיע עלינו, כך גם אנחנו צריכים לבנות את עצמנו משני הכוחות האלה. מזה מורכבת כל תוכנית הבריאה ותהליך ההתפתחות.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 02.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ערבוב הניגודים
בין שמיים וארץ
הלוגיקה העליונה של תוכנית הבריאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest