דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ללחוץ על הכפתור הנכון

ללחוץ על הכפתור הנכון

knopka.jpg

בסופו של דבר, קיימת רק פעולה אחת שבה אנחנו חופשיים ושבעזרתה אנחנו יכולים להביע את הרצון שלנו. כל שאר הפעולות אינן פועלות.

נניח שבוער בי הרצון לעשות משהו, לשנות משהו, להיטיב את חיי. על הקיר לפניי ישנם אלף מתגים. אני לוחץ על הכפתורים בתקווה לשינויים, מנסה להבין האם הדלקתי משהו, מאבד את העקביות, מתבלבל במיקום…

כך גם בחיים שלנו, אנחנו מבולבלים מריבוי ה"כפתורים" שאנחנו בקושי מספיקים ללחוץ עליהם. המקובלים אומרים לנו: "תירגעו, בכך לא תשיגו שום דבר. קיים רק כפתור אחד שעליו אתם צריכים ללחוץ כדי שיהיה לכם טוב. אם תלחצו על הכפתורים האחרים, יהיה לכם רע".

אז בשביל מה צריך אותם? – כדי שמתוך ניסיונות השווא האלה, אנחנו נחכים ונמצא את הכפתור הנכון. דרך כזאת נקראת "דרך ייסורים".

אבל ישנה גם דרך אחרת, "דרך התורה", שבה נותנים לאדם ספר הוראות: "אל תיגע בכל שאר הכפתורים שעל הקיר, מזה רק יהיה לך רע יותר. הרי אתה מניח שהם פועלים, ומחכה לתוצאות חיוביות. הזמן עובר, ואתה בכלל לא תולה את התקוות והציפיות שלך בבורא, בכוח היחידי שפועל במציאות. במילים אחרות, אתה משתחווה לפסלים. וחוץ מזה, כשאתה עומד במקום, אתה יותר ויותר מפגר אחרי קצב התיקון שנקבע. בסופו של דבר, כל לחיצה לא מתוקנת וכל המתנת-שווא מביאות לתוצאות שליליות.

אז מה הפתרון? – למצוא את הכפתור הנכון מהר ככל הניתן. במאמר "החרות" בעל הסולם מסביר לנו כיצד לעשות זאת. אם תחזור פעם אחר פעם לאותו הכפתור, אם תלחץ עליו בכל פעם יותר ויותר חזק, אז תוכל באמת לגלות את מקור השפע, שמתקן וממלא אותך בכל טוב.

רק הכפתור הזה מפעיל את המערכת, וכל השאר אינם מחוברים לכלום. כשאתה לוחץ עליהם, אתה רק מפריע לעצמך, במקום שתפעיל את המנגנון היחידי שעומד לרשותך. וחוסר המעש שלך, בצורה טבעית, מביא עליך צרות. הרי גלגלי השיניים של המציאות ממשיכים להסתובב, ואם אינך מכניס את ה"פלוס", אז המערכת מתגלגלת באופן אוטומטי אל ה"מינוס".

לכן אנחנו חייבים למצוא את הכפתור הנכון בין כל שאר הכפתורים ולחייב את עצמנו ללחוץ רק עליו ולא ללחוץ בטעות על משהו אחר. זאת כל העבודה שלנו. מי לא מחפש הצלחה? זוהי ה"הצלחה".

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "החרות", 29.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
בלחיצה אחת קטנה
עבודת ה'
כיצד למצוא את נקודת החופש שלי?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest