דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להרגיש מה זה להיות בורא

להרגיש מה זה להיות בורא

photo_rav_gh70_258.jpg

כשאנחנו נכנסים לחלל הרוחני, אנחנו נכללים בנשמות האחרות. אחרת פשוט אינני יכול להיכנס לעולם הרוחני. הרי זה לא איזשהו אזור מגודר בגדר, שנכנסים אליו דרך דלת.

רק אם אני יכול להתחבר עם האחרים למערכת אחת ולהרגיש את המציאות לא רק בצורה אישית-אינדיבידואלית, אלא כחיים הכלליים של המערכת שבה אנחנו מחוברים יחד, אני והחברים, כאיש אחד בלב אחד – אז אני מתחיל לתפוס בה יותר פרטים, דרך חושים נוספים מלבד אלה שיש לי. והעיקר הוא שאני מרגיש אותה דרך הרצון המשותף שלנו, הכלי הרוחני המשותף שאנחנו בונים יחד, שכולל את כולנו.

זה כבר לא רק סכום הרצונות שלנו, אלא תכונה חדשה לחלוטין שנקראת תכונת ההשפעה, ודווקא דרכה אני מתחיל להרגיש מימד אחר, עליון, רוחני.

זה לא שפשוט נוספים עוד פרטים שכל אחד מאיתנו יכול לראות אותם אחרת, וזהו, וזו גם לא החלפת ההתרשמויות האישיות שלנו. זוהי התרשמות אחת משותפת, שנובעת מההשפעה, מהרגשת פעולות הבורא. אנחנו מבצעים את פעולות ההשפעה, כלומר חוזרים על פעולותיו!

ולכן ההשגה הרוחנית לחלוטין אינה דומה להשגה הגשמית. הרי אתה מתחיל להרגיש מה זה אומר להיות בורא.

ועל אף שהמערכת שבנית היא לא "אלוקית", אלא מורכבת מהנשמות שלנו, אך יש לה מבנה מיוחד – זה חיבור הנשמות באהבה, בדאגה הדדית ובערבות, למעלה מהאגו ההתחלתי שלהם, הטבע הרע, השנאה, הדחייה. וההבדל בין התכונות הראשונות לשניות יוצר נפח חדש, חלל חדש, שבתוכו אנחנו מתחילים להרגיש את הפעולות שנקראות "השפעה". כלומר, אתה בנית בך, בתוך רצונותיך ותכונותיך, את הדמיון לבורא, ולפיו אתה כבר יכול להבין מיהו.

קודם לכן פשוט הסתכלת על העולם הזה וראית איזשהו נברא, מבלי להבין אותו. אך כעת, כשאתה מתקרב אליו, אתה מגלה בתוך הנברא הזה את הבורא. הרי אתה מרכיב את דמותו מהחלקים שלך, מכל הנשמות.

בסופו של דבר אתה מגלה כמות כה עצומה של פרטים, עד שאתה מגלה בעולם הזה את מה שהיה נסתר בו! אתה רואה שנסתרו בו פעולות הבורא.

כך אתה מתעמק פנימה יותר ויותר, במידה שבה אתה יכול לחבר למערכת שלך כמות גדולה יותר של חלקים (נשמות) ולחבר ביניהם באופן חזק יותר ויותר. עד שכל הנשמות הפרטיות עם המבט האישי שלהן על העולם יתחברו לנשמה אחת, לרצון אחד שנקרא מלכות דאין-סוף.

ושם הן מגלות בחיבור ביניהן, בכל הפרטים הקטנים ביותר, את ההרגשה וההשגה האישית, ששוות לחלוטין לכוח העליון, לשורש שברא מלכתחילה את אותה ההשגה הכללית שממנה התחלנו את דרכנו.

אם כך, בעזרת החיבור של הפרטים הרבים, אתה עובר מההשגה המשותפת להשגה המפורטת ביותר. דרך כל נשמה ודרך כל הנשמות המחוברות יחד, אתה משיג את הבורא, את העולם הרוחני. ואתה בעצמך בונה אותו, כי אין בורא ללא נברא! לכן הוא נקרא "בורא", מלשון "בוא וראה".

והאמת היא, שהעיקר כאן זה עבודת המערכת. אנחנו בונים אותה מה"חומר" שניתן לנו, מהלבנים של הנשמה, שכל אחד מאיתנו מחבר למערכת הכללית כשהוא עולה מעל השנאה שלו, מעל האגו והדחייה ושומר את כל התכונות הייחודיות שלו. ובכך אנחנו יוצרים מערכת מאוד עוצמתית של ההשגה האישית שלנו.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 29.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
השגה כללית ופרטית
כל מדרגה מתחילה מאפס
"וייפח באפיו נשמת חיים"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest