חכמי הלב

laitman_2010-02-02_2076-70.jpg

בעל הסולם, מאמר "שכל הפועל": "ולכן כשנמצא אחד מחשב בפעולת חבירו ומשיג את השכל מהחכם הפועל אותה, נמצא ששניהם מדודים בכח ושכל אחד, והמה עתה ממש מאוחדים כמו איש שפגע רעהו האהוב בשוק ומחבקו ומנשקו ואי אפשר לנתק אחד מחבירו מרוב האחדות שביניהם".

מה מאחד אותם? – האור שבזכותו הם מתמזגים זה עם זה. ה"שכל" הוא האור שנמצא בתוך הרצון. אצלנו המשמעות של "שכל" היא "חומר אפור", תאי מוח, אך האמת היא שהשכל הוא מה שממלא את חומר הרצון, ובמילים אחרות: האור.

ה"חכמים", במובן הרוחני, הם אנשים שיש להם רצון להשפיע, לבוש חסדים שבו הם מקבלים את אור החכמה. הם נקראים חכמי הלב. הלב הוא הרצון שבו יכול להתלבש אור החכמה.

ברוחניות זה קורה בעזרת כוח ההשפעה, שלא כמו בעולם שלנו שבו אנחנו מקבלים ישירות את המילוי השכלי. ברוחניות חכמה זאת השגה, והשגה פירושה מידת ההשפעה בכלי. חכם הוא מי שיודע להתגבר על רצונו האגואיסטי ולא מי שנולד עם שכל מפותח יותר.

במידה ששני אנשים, חכמי לב, מממשים את אותה הפעולה ומגיעים לאותן התוצאות, בכך הם נמצאים באותה המדרגה הרוחנית ומתמזגים יחד, על אף שהאור העליון ממלא אותם בצורה שונה וייחודית, האופיינית לכל אחד מהם.

הדבר דומה לאנשים שמגיעים לעיר כלשהי ומבינים שהם נמצאים באותו מקום משותף. אך אם תתחיל לברר האם הם תופסים את העיר בצורה שווה, אתה תראה שכשם שפרצופיהם אינם דומים, כך נבדלות גם נשמותיהם, תפיסת עולמם.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "שכל הפועל", 28.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אני מכריז על אסיפה כללית של הנשמות בתוכי
השכל הפועל של הבורא
תלמד להבין בלב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest