דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עבדות מצרים בקנה מידה עולמי

עבדות מצרים בקנה מידה עולמי

פרעה וכל שריו הם עבדיו הנאמנים של הבורא. הם "מלאכים", כלומר, כוחות שמממשים את תכנית הבריאה. הם ממלאים את פקודותיו של הכוח העליון, הבורא, שאין עוד מלבדו. אך בינתיים הבורא שם את פרעה למלוך במקומו, ולשלוט במקומו על האדם בעולם הזה, מתוך נאמנות מלאה לבורא. זאת בכדי לתת לאדם את הרגשת החושך, ולהביא אותו אל הצורך לגלות את הכוח ההפוך, כוח ההשפעה והאהבה.

עכשיו פרעה עצמו מתחיל להתגלות בעולם שלנו. קודם לכן התגלו לנו רק העוזרים שלו, השרים שלו. על פרעה עצמו לא שמענו עד סופה של "גלות מצרים", עד שפתאום מסופר על כך ש"קם מלך חדש על מצרים". ואילו עד אז, פעלו כל מיני מפקחים ושרים שלו.

כך קרה גם בהיסטוריה האנושית. פעלו עלינו כוחות שונים קטנים ממנו, דחפו להתפתחות החברה האנושית, להמצאות חדשות, לגילוי יבשות חדשות, טכנולוגיות חדשות, עד שהגענו לעולם הגלובלי. וכאן מתחיל להתגלות פרעה עצמו, הכוח שמפריע ואינו מאפשר לנו להתחבר. הרבה אנשים בעולם כבר מרגישים שההצלה היא רק בחיבור. אנחנו רואים שהתלות ההדדית בינינו אינה משאירה לנו ברירה אחרת. הרי העולם נעשה גלובלי. השיטה היחידה לשפר את החיים זה להתחבר.

הרי עם תלות הדדית כזאת, אין לנו ברירה אחרת. לא נוכל להתגרש כמו משפחה שלא הצליחה, ולהיפרד לכיוונים שונים. אנחנו נמצאים על פני כדור אחד קטן, ואין לנו לאן ללכת. אנחנו סגורים כמו בכלוב ואיננו מסוגלים להסתדר בינינו בעולם הזה, איננו מסוגלים לארגן ממשלה עולמית כללית כלשהי, להגיע פחות או יותר לאחדות דעים, וכל הזמן מתווכחים.

חילוקי הדעות הללו לא ייגמרו, הם רק יגדלו. יהיה מאוד מוזר לראות זאת. הרי כולם כל כך תלויים זה בזה: אירופה, אמריקה, מדינות ערב, רוסיה, יפן, סין. האם אי אפשר להתכנס במקום כלשהו, לערוך את ה-"G50" הבאים ולהגיע להסכמה כללית כלשהי? הרי אחרת העולם פשוט יחזור ל"תוהו ובוהו" ההתחלתיים.

אבל האנשים לא יוכלו להסכים. כוח הרע תמיד יפריע ויפריד ביניהם, והם לא יהיו מסוגלים להבין בעזרת מה אפשר להתחבר. הם יגלו רק את חוסר היכולת שלהם לחיבור, ולא ידעו כיצד אפשר להגיע אליו. הרי לגלות כיצד להתחבר, זה כבר לגלות את הכוח העליון, שהוא האמצעי היחידי שמסוגל לחבר אותנו. למצב הזה אנחנו מתקדמים.

לא יהיו זמנים קלים. בינתיים האנושות מצליחה איכשהו להמשיך לחיות כמו קודם, כאילו העולם לא נעשה גלובלי, ואפשר להתקיים מבלי להתחשב באינטרסים של כל השאר. אך ההתפתחות שלנו צריכה ללא ספק להביא אותנו לחיבור. אולם לא יהיה לנו כוח לחיבור הזה, וכאן יתגלה פרעה שיפריד בינינו. ואז, כפי שנאמר בסיפור של עבדות מצרים: "ויזעקו". אבל הפעם, כבר כל בני העולם לא ידעו מה לעשות. וכאן יתגלה להם שישנה שיטה, חכמת הקבלה, שמגלה את הבורא לנבראים בעולם הזה. הרי ללא גילוי הכוח הזה לא נוכל לקיים אפילו את החיים הרגילים בעולם הזה. פשוט לא נוכל להתקיים, נבלע זה את זה.

כך יתגלה הצורך בחכמת הקבלה, כאמצעי לגילוי הבורא, ונבין מדוע העולם נברא בצורה כזאת ועבר את ההתפתחות הזאת רק כדי להשתוקק לגלות אותו, להידמות לבורא ולהידבק בו. כך תמומש כל תכנית הבריאה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 22.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
"פעמי המשיח" או "10 שעות עד לסוף העולם"
חג החירות מהאגואיזם
פרעה יוצא מתוך הצל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest