להדוף את המשבר

אנו חוזרים שוב ושוב לנושא המשבר העולמי. הרי הוא, בעצם, חיבר אותנו יחד. אם הטבע לא היה מביא אותנו בהדרגה למצב הגלובלי, לקשר האינטגרלי בינינו, לעולם לא הייתה מתגלה חכמת הקבלה, שתפקידה לעזור לנו להשתלב במערכת הקשר הגלובלית, האינטגרלית. כך שבעצם, המשבר הוא סימן טוב.

ידוע לנו מההיסטוריה, שהעולם פעל תמיד על פי חוקי הטבע האגואיסטיים. ארצות הברית הצליחה בכך במיוחד, מכיוון שהיא נוסדה על ידי אנשים רבים. בתור בבל המודרנית, היא הצליחה לשחזר את המצב של בבל העתיקה, שממנה כולם נאלצו לברוח ולהתפזר. כאן התעצבה חברת הצריכה, ששואפת להרוויח ככל היותר ולהצליח ככל הניתן בחיים הללו. המטרה הזאת ניצבה לפני כל אחד.

אך היום אין לכדור הארץ יותר אפשרות למלא את הרצון הגדול הזה. שבעה מיליארד בני אדם אינם יכולים לחיות כמו באמריקה, וגם היא עצמה אינה מסוגלת לתמוך בעצמה. ולכן העולם כולו מחזיק על כתפיו את כלכלת ארה"ב, שלא תתמוטט, מפני שקריסתה תקיף את כולם.

בסופו של דבר, המערכת הכללית האינטגרלית מטילה עלינו מחויבויות כאלה, ומפעילה עלינו לחץ כזה, שאפשר להשוות את העולם המודרני לסירה בלב ים סוער. כל אחד מהנמצאים בה מפחד לבצע תנועה לא זהירה, ואפילו סתם לזוז: הרי הסירה העלובה עלולה להתהפך ולשקוע למצולות, יחד עם כולם, כולל גם אותו.

לפתע נקלענו למצב שאין לו פיתרון אחר מלבד מלחמה. אם נפתח במלחמה, מייד נקרע את כל הקשרים, נחסל את הגלובליות והאינטגרליות, ונחזור לחיים שהיו, נגיד, לפני מאה שנה. ואחר כך נגיע שוב למצב הנוכחי. הרי ההתפתחות היא תהליך טבעי, ובשלב הזה היא אינה מציעה שום דבר אחר. האגו שלנו בכל זאת לוחץ אותנו לתוך מערכת אינטגרלית אחת.

כפי שמסבירה חכמת הקבלה, אנחנו יכולים להרוס את המצב שנוצר דרך מלחמות העולם השלישית והרביעית. בהתאם לארבע דרגות ההתפתחות של האור הישר, עלינו לעבור את ארבעת המצבים הללו.

אך ישנה אפשרות אחרת שאנחנו מסוגלים להסביר לעולם, על אף שאנחנו רק חלק קטן ממנו. על אף שעכשיו רק מעטים מכירים אותנו, אנחנו יכולים להתפרסם ולמשוך את תשומת הלב אלינו. לא יעזור כאן פרסום רחב בעלות של מיליארדי דולרים. המפתח להצלחה הוא החיבור הפנימי בינינו. על ידי החיבור, אנחנו רוכשים את האפשרות להציג לעולם שיטה חדשה, במקום מלחמה וקריסה.

אין פיתרון אחר, ובקרוב מאוד יתברר, שעלינו לבחור בין שתי האפשרויות. על כך כותב בעל הסולם, ובכלל רבים מבינים היום את חוסר היציבות של המצב. אך לצערנו ישנם מספיק מטורפים שמוכנים לבצע תנועה חדה ולהפעיל את אפקט הדומינו בעולם כולו.

מתוך שיעור מס' 7 בכנס ניו-ג'רזי, 03.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
פיצוי רוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest