דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / פריצה מתוך החור השחור

פריצה מתוך החור השחור

המקובלים ממליצים לנו להתאמן ב"חדר המשחקים" הקטן שלנו, ב"בועה" של העולם הזה. להתאמן עד שנגלה שלא יוצא לנו שום דבר.

מי ייתן לנו את ההרגשה הזאת? – הכוח העליון שנמצא מחוץ לתפיסה שלנו, מחוץ לעולם שלנו. דווקא הוא זה ש"שם לנו רגל". דווקא הוא מביא אותנו לכישלון, במקום להצלחה. לשם מה? – כדי לגרות אותנו, לעורר אותנו. הבורא מפלרטט איתנו, כדי שאנחנו נרצה אותו עוד יותר, כדי שבאמת נפתח, לפי מידת היכולת שלנו, את הנחיצות בהשפעה, שנמצאת מחוץ לטבע שלנו.

בכך שאנו מעצבים את הרצון הזה לצאת מתוך התא האגואיסטי הקטן והמוכר לנו, אנחנו כבר מבינים עד כמה הוא קטן וסגור. הוא כמו חור שחור שהאור אינו יכול לפרוץ ממנו כתוצאה מכוח המשיכה שלא ניתן להתגבר עליו. גם אנחנו נמצאים בכזה חור שחור, ואין בכוחנו לצאת ממנו החוצה לחופשי. אבל אנחנו יכולים לפתח בתוכנו נחיצות לצאת החוצה. "חיסרון ללא חיסרון". לזה אנחנו כן מסוגלים.

מדוע? – מפני שהקבוצה, אם בונים אותה בצורה נכונה, מחייבת כל אחד. כך זה מתרחש גם בחיים הרגילים. בכל מקום מציעים לי לקנות המון דברים, שאף פעם לא הייתי רוצה אותם בעצמי. כדורים נגד כאב ראש, זו נחיצות אמיתית שלי. אבל אם טוב לי, אם הכול בסדר אצלי, וכאן אומרים לי: "איך זה?! חסרים לך הדברים החשובים ביותר! תסתכל, השכן כבר קנה! יש לנו כזה מבחר שאפילו לא חלמת עליו!". ובאמת, אף פעם לא חשבתי על כאלה תענוגים, אך מציעים לי בתקיפות לנסות ולהיווכח.

נאמר אחרת, מעצבים בי חיסרון שמכוון אותי למה שאין לי חיסרון אליו. וכך שוב ושוב. כזאת היא ההשפעה של החברה. כך גם אנחנו צריכים לבנות משרד פרסום לעולם הרוחני, כדי שהוא כל הזמן יעבוד עלינו, ויעצב בנו נחיצות וחיסרון למה שאיננו צריכים. במשרד הפרסום הזה אני צריך לעבוד, כשאני יודע שבעזרת האמצעי החיצוני הזה אני עובד על עצמי. ולא משנה שאני רוצה לדחוף לעצמי סחורה רוחנית בדרך של מרמה. אני מעביר את ההודעה הזאת דרך האחרים, דרך הרצונות שלהם, והיא חוזרת אליי בכזאת צורה, שכבר לא ניתן להכיר אותה. בסופו של דבר אני מתפעל וממש נוצרת בי נחיצות להשתוקק למילוי הרוחני.

מה שהועבר דרך האחרים, זה כבר לא שלי. השמועה הראשונית שלי נספגה ברצון של החברים, ועכשיו כבר כל הקבוצה נאחזת בשקר הזה: "אתה יודע, שָם ברוחניות, כל כך נפלא בהשוואה לעולם שלנו, זה פשוט כמו שמיים וארץ!". הם עושים לי שטיפת מוח על ידי השמועות, שבהן הם לא מאמינים בעצמם. הם רוצים למכור לי סחורה ולהרוויח על התיווך הפרסומאי שלהם, ואילו אני תופס בכל הרצינות את המילים שלהם ומשקיע מאמצים גדולים כדי לקנות לעצמי את העולם הרוחני.

וזה מה שחסר לנו. דווקא את זה ושום דבר אחר. ב"בועה" הזאת, ב"חור השחור" הזה, הכינו לנו את ההזדמנות ליציאה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 21.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
תשחקו בהשפעה
תחילת השינויים
פרסומת רוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest