תחילת השינויים

כשאני עובד בקבוצה, אני רוכש רצון חזק ביותר, אני משתוקק לפרוץ לחופשי מתוך האגואיזם. אבל מה אני יכול? הרצון בפני עצמו אינו מסוגל לכלום. וחוץ מזה, הרצון הזה, עם כל עוצמתו, הוא אגואיסטי. אינני רוצה את ההשפעה עצמה, אלא את הרווח שהיא מבטיחה. וזה אומר שאני נמצא תחת שליטת פרעה: קיים אצלי רצון להשפיע חזק מאוד בתוך הרצון לקבל, ואני מצפה בכיליון עיניים לרווח הגדול מההשפעה.

ככלל, גדֵל בתוכי הפער, הקרע, הקוטביות, "ניגוד האינטרסים": אני רוצה להשפיע, כדי למלא את הרצון האגואיסטי שלי. הרי ההשפעה הופכת אותי לנצחי, למושלם, לאינסופי, בלתי מוגבל בשום דבר, לא נתון להשפעות של שום משברים. שום צונאמי, שום נפילות בבורסה, הכול נפלא! מי לא רוצה את זה? האגו שלי רוצה, ועוד איך.

אבל יחד עם זה, הוא אינו מסוגל לכך. ואז מגיע הכוח העליון, מנקב את ה"חור השחור" שלי, ובכך מאפשר את הבריחה ממנו.

למעשה, על אף שניתן לתאר את זה כבריחה, בגדול, אינני בורח לשום מקום. אני נשאר באותו המקום, אך פתאום מרגיש את עצמי חופשי מהאגואיזם שלי, מהרצון לקבל. זה הכול.

פתאום מתברר שהחור השחור כבר אינו אוחז אותי בתוכו, אלא הופך להיות שקוף. עכשיו הכול זורם דרכו, והוא מאפשר לי להיכנס לכל מיני השפעות ממימדים אחרים, שאותם אני מכנה בכל מיני שמות שונים: אור הנפש, אור הרוח וכן הלאה. וכך אנחנו הולכים קדימה.

העיקר עבורנו זה לחצות את הסף, להתחיל בחידוש. זה נקרא "ראש חודש". והחידוש שלנו הוא בכך שבעזרת הכוח העליון אנחנו מקבלים את תכונת ההשפעה הראשונה שלנו.

אולם לשֵם כך אנחנו צריכים להזמין את הפעולה מצד הכוח העליון, ולצורך זה אנחנו חייבים להתחבר. אף על פי שזה חיבור אגואיסטי, לא משנה, גם אם הוא מוצלח או לא, רק כשנבנה את הסביבה הנכונה, תנשב בינינו הרוח של השינויים הרוחניים.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 21.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
תשחקו בהשפעה
פריצה מתוך החור השחור
עכשיו זה התגלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest