דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / "פעמי המשיח" או "10 שעות עד לסוף העולם"

"פעמי המשיח" או "10 שעות עד לסוף העולם"

את חוקי הטבע עלינו לקיים, בין אם אנחנו רוצים ובין אם לא. השאלה היא עד כמה אנחנו מכירים את החוקים הללו ואת התוצאות מהשימוש בהם. עכשיו מתגלה בעולם חוק חדש, חוק האחדות של הטבע והאנושות כולה. אנחנו קוראים לו "עולם גלובלי ואינטגרלי". גם את החוק הזה עלינו לקיים, כמו כל חוקי הטבע האחרים. כלומר, אנחנו חייבים לחשוב על האחדות ועל החיבור בינינו.

העולם שלנו נכנס במהירות רבה לגילוי הקשר בין כל חלקיו. כל יום אנחנו מגלים יותר ויותר עד כמה הכול בעולם הזה קשור, כיצד הכול משתלב ותלוי זה בזה. ואנחנו רואים, שככל שאנחנו רוצים להרוס את הקשרים הללו בינינו, בין המדינות והעמים, ולהתרחק זה מזה, איננו מסוגלים לעשות זאת. להיפך, מיום ליום אנחנו מגלים קשרים יותר ויותר הדוקים בינינו, תלות הדדית גדולה יותר, וזה כך קורה ללא רצוננו.

מי שרואה קדימה, יכול לומר, שאם תתגלה האמת כולה, יהיה עלינו להרגיש תלות מוחלטת בכל אדם בעולם, שכולם תלויים בכולם. ולא יהיה לי טוב עד שכל היתר ירגישו את עצמם בטוב לפניי. לא ברור לנו כיצד אפשר להתקיים בצורה כזאת. אך אלו הם חוקי המערכת האנלוגית-אינטגרלית-גלובלית. בינתיים אנחנו רק אומרים את המילים "גלובלית", "אינטגרלית", אך עלינו להבין מהי המערכת הזאת. זאת אומרת שכל חלקיה קשורים זה בזה, התפקיד של כל אחד חשוב מאד, וכל אחד תלוי בכולם. זהו באמת קשר נוראי, שמתבטא גם במחשבות, גם בפעולות, גם ברצונות וגם בחשבונות. הכול צריך להיות שונה לחלוטין, אינטגרלי.

עד היום אף פעם לא בנינו בעולמנו מערכת אינטגרלית. המערכת הזאת דומה לגוף שלנו. אך בגוף יכולות להיות הפרעות קטנות כלשהן, מחלות משניות – וזה לא כל כך נורא, אפשר אפילו לא להרגיש חולים. אך אם מתגלה מערכת אינטגרלית, אתה מרגיש נורמלי רק בתנאי שקיים איזון מלא וקשר הדדי בין כל חלקיה. קשה אפילו לתאר שבחברה האנושית זה יתקיים… אך זה חייב להתממש, ובמהרה. אתם מבינים באלו ייסורים נוראים תורגש התהום בין מצבנו היום לבין מערכת הקשר שמתגלה בינינו?! הרי שולטים בינינו השנאה והפירוד, אך מכניסים אותנו למודל רוחני, שבו עלינו להיות קשורים זה לזה באהבה, בקשר, בשיתוף, בהבנה הדדית. אתה חייב – בין אם תרצה ובין אם לא.

למשל עכשיו, אנחנו משתדלים ליצור בינינו מערכת דומה, שכל חלקיה קשורים זה לזה. האם אנחנו מסוגלים לכך? והטבע כבר לוחץ, מקרב אותנו לכך בקנה מידה של כדור הארץ כולו. הטבע הדומם, הצומח, החי והאנושות כולה – כולם נכנסים לתוך מערכת, שבה כל חלק קשור לאחרים. עשית משהו רע במקום אחד? – במקום אחר מגיעה סערה, מגיע צונאמי, צונחת הבורסה, פורצות מגפות, מקרי הגירושין גדלים. אלפי אסונות שונים.

אנשים רגילים אינם מאמינים במערכת הזאת, ושום סיפורים עליה לא יעזרו להם. הם לא יאמינו עד כמה הכול קשור הדדית בכל דרגות הטבע, בתוך כדור הארץ וביקום כולו. בכל יום אנחנו נעשים הפוכים יותר מהמערכת הגלובלית שמתגלה. בצורה כזאת מתגלה בעולמנו העולם הרוחני – הקשר ההדדי המוחלט בין כל חלקי המציאות. עדיין איננו מבינים לאיזה עולם חדש אנחנו נכנסים. אך חוקי הטבע הם מוחלטים, ואין לצפות לרחמים ולפרוטקציה.

שאלה: מדוע לא גלוי בפנינו התנאי: אם אתם לא מתקרבים, לא מתחברים במידה מסוימת, אז מתרחשת רעידת האדמה.

תשובתי: במילים אחרות, מדוע הבורא (כוח הטבע הכללי) אינו מתגלה בפני האנשים? הוא מתגלה, לא בבירור, אלא דרך המדענים והמקובלים. המדענים מדברים על הטבע בעולם הזה, עד כמה שהם יכולים לגלות אותו. ואילו המקובלים מספרים על תחום גבוה יותר. אם היו מגלים לך את זה בצורה ברורה, ואתה היית רואה את המצב העתידי כבלתי נמנע, אז היו מונעים ממך לגמרי את חופש הבחירה. חייך היו מסתיימים. זה כמו לומר לאדם שבעוד עשר שעות הוא ימות. מדוע לא נותנים לו אפשרות לדעת מראש? – מפני שאז אתה תחשוב רק על כך ולא על שום דבר אחר. וזה ימנע ממך כל אפשרות של חופש בחירה. ראיית החוק עושה ממך עבד, ואילו הבורא רוצה שתבין במודע, שהאחדות היא נהדרת בפני עצמה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר 15.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
חינוך העולם החדש
תנו לי להיות יחד עם כולם!
הרוחניות – מערכת אינטגראלית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest