דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להתאחד, כדי להוליד את הבורא

להתאחד, כדי להוליד את הבורא

מתוך השלמות של עולם אין-סוף, הנברא יורד לעולם שלנו. אך עוד לפני שהוא מגיע לעולם הזה, הנברא מתחיל להתחלק לשני חלקים: זכר ונקבה. שני החלקים הללו, שקודם היו בהרמוניה מלאה, משתדלים לשמור על קשר הדדי, על אף שברגע האחרון הקשר ביניהם מפסיק, והם נשברים לשניים. השבר גרם לתחילת יצירת מערכת עולמות הטומאה, שהפרידה את החלק הזכרי מהחלק הנקבי.

באותה המידה שבעולם אין-סוף היה ביניהם חיבור אינסופי, כך בעולמות הטומאה מרוחקים הזכר והנקבה מרחק אין-סופי ביניהם. ומשם הם נפלו לעולם שלנו, שבו הם נמצאים בניתוק מוחלט אך שומרים על דרגת קשר מינימלית, על מנת לשמור על קיום צורות החומר הדומם, הצומח, החי ודרגת "האדם". אך למרות הקשר המינימלי, כוח החיבור מתבטא בהם לא בשיתוף ובעזרה הדדית, אלא בכך שהם ממש "אוכלים" זה את זה, כלומר, נמצאים במצב הפוך לגמרי לעולם הרוחני.

חכמת הקבלה מספרת לנו שעולמנו התחיל את קיומו מבריאה שלימה, אדם, שהתחלק לשני חלקים שהתרחקו וניתקו את הקשר ביניהם, אך למרות זאת נשארו בקשר הדדי כלשהו. מזה מתחילים החיים שלנו בעולמנו – חיים מלאי סבל. אולם המטרה שלנו היא להגיע מהניתוק מהעולם הרוחני להכרה שרק החיבור הפנימי, הרוחני, בינינו יכול ליצור את המקום לגילוי הבורא.

ואז זה יקרה, "איש ואישה זכו, שכינה ביניהם". והתוצאה מהחיבור הרוחני וההתכללות ההדדית של חלקי זכר ונקבה רבים שמשלימים זה את זה, היא גילוי הבורא בהם, בתוך החלק המשותף המושלם שלהם, שבו מתגלה האור העליון.

מתוך ההרצאה הפתוחה בבית "קבלה לעם" – פתח תקווה, 08.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
גברים ונשים: שני עולמות
רצון נשי וכוונה גברית
כיצד מהחומר הדומם נולד אדם?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest