דף הבית / כלכלה / כסף / יודעים מה צריך, אבל לא מסוגלים

יודעים מה צריך, אבל לא מסוגלים

ג'.מ. קיינס אחד ממייסדי קרן המטבע הבינלאומית, כבר בשנת 1933 כתב: "הקפיטליזם הדקדנטי האינטרנציונאלי, אך האינדיבידואלי, שבידיו אנו נמצאים לאחר מלחמת העולם הראשונה, לא צלח.

הוא אינו חכם, אינו יפה, אינו צודק, אינו בעל חסד. הוא אינו נותן את התוצאה הרצויה. בקיצור, הוא אינו מוצא חן בעינינו, ואנחנו מתחילים לבוז לו. אך כשנשאלת השאלה, במה להחליפו, אוחזות בנו מבוכה ותהייה…"

ד. סטרוסס-קאן: "סיבת המשבר היא החלוקה הבלתי-צודקת של ההכנסות, לכלכלה חסר צדק, והגלובליזציה הפיננסית רק מגבירה את חוסר השוויון בחלוקת ההכנסות. גדילה יציבה מתקשרת לחלוקה צודקת של ההכנסות.

אנו זקוקים לגלובליזציה צודקת, עם פְנֵי אדם. השפע מהצמיחה הכלכלית צריך להתחלק בצורה רחבה, ולא שקומץ של בני אדם בעלי ייחוס ייקחו זאת לעצמם".

האנושות תבין בהדרגה, על ידי הייסורים, שבעולם הגלובלי אנחנו חייבים להתאחד לגוף אחד שלם, לחברה של צריכה חכמה. אחרת, אנחנו חיים בדומה לגידול סרטני, שבולע את האורגניזם שמזין אותו (את המשאבים של כדור הארץ), ומת יחד איתו.

מיליוני בני אדם כבר מבינים ותופסים את זה. אך כיצד עלינו לרסן את הרע שבנו, לאלף אותו, ולהתאחד? – רק על ידי הזמנת כוח התיקון העליון. את זה מלמדת אותנו חכמת הקבלה.

ידיעות קודמות בנושא:
חולשתם של החזקים בעולם הזה
זמן של שינויים
האם ישנו מוצא?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest