פרעה יוצא מתוך הצל

בעולם שלנו אנחנו יודעים רק לקבל. ולכן ללא חכמת הקבלה, ללא הידיעה אודות הבורא והנברא שמבוססת על הקבלה, ללא האפשרות למשוך את האור העליון שמתקן אותנו, העולם יתדרדר עד להשמדה עצמית מלאה. אם היה לפנינו רק העולם הזה, רק כדור הארץ שמסתובב בחלל הקוסמי, ואנחנו על פני שטחו, מונַעים על ידי הטבע שלנו, אז בעשר השנים הקרובות היינו משמידים כאן את החיים. את זה מאשרים המחקרים המדעיים שבהחלט ניתן להאמין להם. משאבי כדור הארץ מוגבלים, ואחרי אכילתם היינו מתים מרעב.

בעולמנו אין פתרון לתהליך הזה. מביאים אותנו בכוונה למצב בלתי הפיך, שלא יישאר בו שום אמצעי להצלה. המטרה היא, שאנחנו נגלה את הפרעה שלנו, את האגואיזם שלנו, שהורס אותנו ואינו מאפשר לנו לעשות דבר. בסופו של התהליך הזה, כל האנושות צריכה להרגיש נחיצות בבורא.

המחקרים מראים, שבשנים הקרובות העולם ייתקל במחסור חמור במי שתייה ומשאבים חיוניים אחרים. תיאורטית, לקראת סוף המאה אנחנו נחסל את השאריות ונספיק כמה פעמים למות ולהיקבר. ואין פתרון. המוחות הטובים ביותר של העולם אינם יכולים למצוא אותו. הם כל כך חכמים שהם רואים את המבוי הסתום שאין ממנו יציאה.

ובאמת, כיצד ניתן לצאת ממנו? אין לנו אפשרות להגביל את היצר הרע שלנו. אתה לא יכול להציע לאנשים לצרוך פחות מחוסר ברירה. אם כולם יתחילו לקבל בחודש את המינימום הדרוש לקיום, ולא יותר, אז ממחר אף אחד לא יוכל לזוז מהמקום. לא יהיה בשביל מה. בדיוק כך זה התרחש ברוסיה לאחר המהפכה. התמריץ המדרבן ייעלם, והעולם יקפא. אפילו אם יחלקו מדליות עבור יגיעה ללא תועלת עצמית, זה לא יעזור.

אני חייב להרגיש שהאחר נמוך ופחות ממני במשהו, שהרווחתי יותר, השגתי משהו יותר. ואם אין לי את זה, איזה פיצוי אתה יכול להציע? אם השכן מקבל 5000, אז אני חייב להרוויח לפחות 5001. אבל אם הכול שווה, האדם פשוט אינו יכול לחיות.

ולכן אנחנו ניצבים בפני בעיה שלא קיים לה פתרון בעולם שלנו. אין בכוחנו להגיע לאיזון עם הטבע. בסופו של דבר כולם יבינו מה זה עולם גלובלי, אינטגרלי, ומה זה איזון (הומיאוסטאזיס). ישנם הרבה סרטים ומחקרים בנושא הזה. הכול מדבר על כך שאנחנו צריכים לגלות מתינות, אך לצערנו, אין בכוחנו לעצור את עצמנו.

מתוך הצל בתוכנו, מתגלה פרעה, ומפסיק כל ניסיון לרסן את התיאבון שלנו. עוד מעט זה יתגלה: בני האדם יביטו על עצמם באפיסת כוחות, ויצעדו לקראת המוות מבלי כל יכולת לעצור. בעל הסולם מתאר את זה במשל: מלאך המוות מגיש לך טיפת רעל על קצה החרב, ואתה פותח את הפה כדי לבלוע אותה ולמות. מבלי שיהיה לך כוח להתגבר על עצמך, אתה מחכה לטיפה האחרונה הזאת.

לכן נחוצה הפצת חכמת הקבלה, נחוצה קבוצה מדגמית שמסוגלת להציג לעולם את הפתרון האמיתי, חייבים להפוך ל"אור לגויים" ולשפוך עליהם מלמעלה את השכל והרגש הרוחניים. אחרת אין לעולם כל סיכוי.

גם במקרה הפרטי שלנו אין כל סיכוי, אבל אנחנו רוצים להרגיש את המצב הזה של חוסר מוצא, מפני שאנחנו יודעים שאחר כך יתגלה לנו האור העליון, הכוח החדש, כוח ההשפעה, שימשוך אותנו למדרגה אחרת.

את אותו הדבר אנחנו צריכים לעשות עבור העולם, על אף שבני האדם אינם מסוגלים להשתוקק לזה מראש.

מתוך שיעור על ההכנה ליציאת מצרים, 11.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
חשבון אחר
עבדות מצרים: ללא זכות להשפיע
האם ישנו מוצא?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest