דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הרע מתגלה מתוך ההשוואה

הרע מתגלה מתוך ההשוואה

סיפור יציאת מצרים והמנהגים המסורתיים הקשורים אליו נועדו רק להצביע לנו על המצבים הפנימיים שלנו. אנחנו נמצאים בדוחק, בצרה, תחת מכות, באווירה של בריחה, בחיפזון, בחושך. למעשה, זהו תהליך של לידה רוחנית, שדומה ללידת הגוף הפיזי.

לזה אנחנו צריכים להגיע. אבל איך? הרי אנחנו תמיד בורחים מייסורים. אז איך לא לברוח מהמצב של יציאת מצרים? בעולם הגשמי אני יכול להיקלע למצב שממנו ישנה רק יציאה אחת. אך ברוחניות הכול מתרחש בתיאום עם הרצון שלי. אם אינני רוצה להרגיש את מכות מצרים, אז אינני מרגיש אותן. בעצם אני אלך אז יחד עם כל האנושות בדרך חתחתים תחת הלחץ של "מכבש ההתפתחות". אבל אני הרי רוצה לזרז את התהליך. אז האם אני צריך ללכת בעצמי לקראת המכה?

והמקובלים עונים: את המכות והבעיות אתה צריך לגלות דווקא במצב הנוכחי. איך? האם אני באמת צריך, בהרגשה שלי, "לסובב" את המציאות מטוב לרע?

כן.

אבל אם ארגיש רע, אני אברח!

לא תברח. כי אתה תגלה את הרע ביחס למטרה העליונה. אתה צריך להעריך את הרוחניות כמשהו רצוי ובאמת יקר-ערך, ואז המצב הנוכחי יראה לך כרע. כך תוכל להתקדם קדימה מבלי לנטוש את הדרך.

אנחנו מעוררים את המטרה הרוחנית, כדי שהיא תאיר לנו. ואז אנחנו נרצה להשיג אותה, ואילו המצב הנוכחי יהפוך עבורנו לגלות, לחושך ולמכות מצרים. זה יאפשר לנו להעלות את הרוחניות בעינינו, להגביה את חשיבות ההשפעה, האהבה לזולת, אחדות החברים, עד לכזאת מידה, שהגלות תהפוך לבלתי נסבלת ואנחנו נהיה חייבים לברוח ממנה.

שאלה: אם יציאת מצרים מתרחשת בתנאים כל כך קשים, כיצד ניתן לשלב את זה עם האופטימיות והאנרגיה, שממלאים אותנו לאחר הכנס?

תשובתי: אנחנו שואפים ומשתוקקים רק לטוב, ואז המצב הנוכחי נראה לנו כבלתי נסבל. בדרך התאוצה אני מגלה לפניי את המצבים הטובים, שבהשוואה איתם המצב הנוכחי נראה לי כרע.

אין לי כל צורך לסבול במבוי סתום, מבלי לדעת לאן לפנות. זה דווקא נקרא "דרך בעיתו", עד ש"מכבש ההתפתחות" בכל מקרה יחייב אותי לרוץ קדימה.

אנחנו צריכים לגלות את הטוב מקדימה. זה כל ההבדל. כשאני משווה את המצב הנוכחי שלי עם החיבור המיוחל, עם האהבה לזולת וההשפעה, אני מרגיש שאני בצרה, בחושך. בכך אני מכין את עצמי לתפיסה הרוחנית, וכבר עכשיו מעצב בתוכי ערכים רוחניים. כשאני מעלה את ההשפעה בעיניי, אני מתכונן לגאולה ומזרז את הדרך.

מתוך שיעור על ההכנה ליציאת מצרים, 10.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לשנות תפיסה
למלא את הסאה
ליצור טוב מרע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest