דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המפתח לגילוי הזוהר

המפתח לגילוי הזוהר

כנס WE! העולמי בניו-ג'רזי, שיעור מס' 4

קשה אפילו להעריך, עד כמה הנפח הראשוני של ספר הזוהר היה גדול יותר ממה שנמצא עכשיו בידינו. אולי פי 20. החלק הגדול של הספר הזה אבד. אך המקובלים כותבים, שאין לנו צורך ביותר ממה שישנו. החלק שנשאר מהספר מיועד דווקא עבורנו, כדי לעזור לנו.

קשה מאוד לדבר על ספר הזוהר, מפני שהוא מאוד גבוה. כמו כן, הוא כתוב בצורה מיוחדת מאוד. בעל הסולם מסביר שישנם שני סוגים של נשמות: חלק אחד נובע מהאור הפנימי, והאחרות נובעות מהאור המקיף.

אנחנו נמצאים במערכת הכללית של הנשמות, והקשר בינינו זורם, כמו בזרם הפנימי בין הנשמות, כך גם בשדה המקיף. כך בנויה כל מערכת אלקטרונית שקיימים בה נגדים, סלילים וקבלים. כל זה עובד יחד, גם השדות האלקטרומגנטיים וגם ההתנגדות שביניהם. חלקים מסוימים של המערכת הזאת אוגרים בתוכם את האנרגיה, חלקים אחרים הופכים את הזרם לשדה מגנטי או להיפך, הופכים את השדה לזרם חשמלי, שזורם בתוכו.

כך גם עובדת מערכת הנשמות. שני סוגי הנשמות האלה היו צריכים להיות אצל מחברי הזוהר. לכן הם למדו בצורה מיוחדת מאוד. הם ישבו במעגל, רבי שמעון היה מספר על מה שהוא היה משיג, כל התלמידים הקשיבו לו, דנו על מה שהוא אמר, שאלו אותו שאלות וקיבלו תשובות, ורבי אבא שמע את כולם ורשם את כל מה שהם אמרו.

כל זה התרחש תוך כדי שיחה. כמובן, השיחה הזאת הסתכמה בהעברת כוחות ואורות בין הנשמות האלה, שנובעות גם מהאור הפנימי וגם מהאור המקיף.

הנשמה של רבי שמעון הייתה מצד האור הפנימי והנשמה של רבי אבא הייתה מצד האור המקיף. ולכן רבי אבא יכול היה לרשום את מה שרבי שמעון אמר בצורה מוסתרת, כך שהיום כל אדם יכול לקנות את ספר הזוהר, לקרוא, ולא להבין שום דבר.

כדי להשיג את הספר הזה, האדם חייב לעבור הכנה מיוחדת בקשר עם כל החברים. הם צריכים ליצור ביניהם בדיוק את אותו המודל של היחסים, כמו בקבוצת מחברי ספר הזוהר.

כשהם מארגנים כזאת קבוצה (לא חייבים להיות עשרה אנשים, יכולים להיות אפילו 10,000) ומשתוקקים להתחבר ביניהם, ולרצות לגלות בקשר ביניהם את מה שכתוב בספר, הם מדמים את עצמם לאותה הקבוצה של רבי שמעון, ואז הם מקבלים משם את השפעת האור.

היות וחלק מאיתנו שייכים לפי נשמתם לאור הפנימי, וחלק לאור המקיף, אנחנו מתחילים לתפוס את ההשפעה הזאת בדומה למקלט רדיו שקולט את הגלים.

ואז אנחנו מתחילים לשמוע את מה שכתוב בספר, בדרגת הבינה (שמיעה היא דרגת הבינה), ואפילו לראות, בדרגת החכמה, בהתאם למדרגה שלנו. ואם עדיין לא השגנו את הקשר בינינו בדרגת הבינה, אז אנחנו בינתיים רק מתכוננים לזה.

לכן הסימן של דרגת ההשגה, הוא אם אנחנו, כקבוצה, בזמן קריאת הזוהר, מתחילים להרגיש את הטקסט הזה, את אותם הכוחות והתכונות שעליהם מספר הזוהר. זאת כל מהותו של הספר. זהו ספר הדרכה, מדריך לפעולה. כשהאדם חודר לתוכו, הוא מרגיש כיצד הוא עולה יחד עם הספר הזה, מגלה את המדרגות הרוחניות, באמת כמו בסולם.

אני מאוד מקווה, שבשיעורים שלנו, כשאנחנו ניגשים לקריאת ספר הזוהר, כולכם יחד תהיו בכוונה הנכונה, כדי להפיק כמה שיותר מהמקור הזה.

מתוך שיעור מס' 4 בכנס ניו-ג'רזי, 01.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הספר
הגילוי הסודי של הזוהר
רבי שמעון – אדם בלתי נראה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest