דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לגלות את המימד הרוחני

לגלות את המימד הרוחני

כנס WE! העולמי בניו-ג'רזי, שיעור מס' 4

הכוונה הנכונה היא הדבר העיקרי שאנחנו זקוקים לו בזמן קריאת ספר הזוהר. אם האדם עוזב את הכוונה, הספר אינו עובד עליו. יש בנושא הזה המון אמרות ומאמרים של מקובלים, אך בעל הסולם כותב בקיצור את הדברים הבאים.

הבורא ברא בכוונה את האגו שלנו, שמפריד בינינו. אם אנחנו מתעלים מעל לאגו שלנו ומתחברים זה לזה, אז האגו עצמו נשאר, איננו עובדים איתו, אלא רק מתחברים בינינו מעליו. ואז, כל הכוח וההתנגדות של האגו שלנו, שמפריע לקשר בינינו, הופך לעוצמת החיבור שלנו.

כך עובד נַגָד במעגל חשמלי. כשמזרימים דרכו זרם חשמלי, דווקא על הנגד הזה אנחנו יוצרים את המתח שמפעיל את המנוע או כל מכשיר חשמלי אחר.

ההתנגדות הזאת חיונית לנו, כדי שדרכה, וכמשקל-נגד אליה, נעביר את כוח החיבור שלנו. ואז עוצמת האיחוד שלנו, שאותה אנחנו מקבלים, מגלה לנו את העולם הרוחני.

כי אם לא הייתה בינינו ההתנגדות הזאת, כמו בתחילתה של הבריאה, כשכולנו היינו מחוברים יחד בצורה ישירה, אז היינו נשארים באותה הדרגה, מבלי להרגיש את עצמנו.

אך דווקא בזכות זה שנוצרה בינינו ההתנגדות, האגו שלנו, שמפריד בינינו, ועכשיו אנחנו מתחילים להתחבר – אותה העוצמה שאנחנו מקבלים כשאנחנו מעבירים את כוח החיבור שלנו דרך ההתנגדות, מגלה לנו את העולם הרוחני. ואז אנחנו עולים ב-125 מדרגות החיבור שלנו, נגד האגו, עד שאנחנו מפיקים מההתנגדות הכללית הזאת את כל העוצמה האין-סופית.

בספר הזוהר קיים בדיוק אותו האור שיכול לתת לנו את הכוח להתגבר על ההתנגדות, לחבר בינינו, ובחיבור בינינו לגלות את כל המימד הרוחני. בכך מסתכמת העבודה שלנו עם ספר הזוהר.

מתוך שיעור מס' 4 בכנס ניו-ג'רזי, 01.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הכוונה זה החוט אל העתיד
כוונה הנותנת כוח
נגד רוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest