דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התועלת היחידה של העולם הזה

התועלת היחידה של העולם הזה

כנס WE! העולמי בניו-ג'רזי, שיעור מס' 5

אנחנו עצמנו איננו קולטים עד לאיזו מידה אנחנו שקועים רק בטבע אחד, הטבע האגואיסטי. התאים שלנו, הגופים שלנו, העולם שלנו, המחשבות והרצונות שלנו, ובכלל כל מה שקיים, זהו רק אגואיזם, ושום דבר מעבר לזה. הכול מכוון רק לקבלה, לספוג מה שיותר טוב עבורי אישית. בטבע הזה אנחנו נולדים, ובו אנחנו חיים, מבלי להבין לחלוטין כיצד יכול להיות משהו מחוץ לו.

ובינתיים, אנחנו צריכים לעבור מעולם לעולם, במילים אחרות, לרכוש עוד עולם חדש, לגדול מתוך הנקודה שבלב, לפתח ממנה "גוף" רוחני חדש. בעיקרון, הוא דומה לגוף הנוכחי שלנו, שרק מצטייר לנו כגופני, אך למעשה הוא מצויר על ידי וקטורים וכוחות, לא על מסך המחשב, אלא על המסך התלת-מימדי של ההכרה שלנו. על המסך הזה של הרצון לקבל אנחנו מרגישים את המציאות. כל מה שאנחנו מסוגלים לקבל ולתפוס, נכנס למסך ונעצר, ובכך יוצר את התמונה שאותה אנחנו רואים.

עניין אחר הוא כוחות ההשפעה, שאותם איננו יכולים לעצור על ידי המסך של הרצון לקבל. איננו קולטים אותם. רק כשניצור מסך ברצון להשפיע, נגלה את החצי השני של המציאות. למען האמת, זה לא חצי, אלא כמעט 100% ממה שקיים. לפי כמות האור שיעצור המסך החדש הזה (של הכוונה על מנת להשפיע), כך תיראה התמונה שאנחנו נראה עליו.

קשה מאוד להתחיל לגדל מתוך הנקודה שבלב שלנו את ה"גוף" השני. לשֵם כך צריך להיכנס לקבוצה, כמו לרחם של אימא, ולהתחיל לגדול בה. זה נראה לאדם מאוד דוחה, לא ריאלי. כל העולם מתנגד לזה, וגם הוא אינו חושב על זה, אינו מייחס לזה שום חשיבות.

ולכן קשה לנו מאוד להתרכז על הקבוצה. מה שחשוב לסביבה, חשוב גם לנו. ואם העבודה בקבוצה אינה חשובה בעיני העולם, גם אנחנו שוכחים את זה כל שנייה. אפילו אם אנחנו מנסים להתקשר, להקשיב ולהחזיק משהו במחשבות, בכל זאת זה נראה לנו אינפנטילי, לא מציאותי, נאיבי, מפני שזה לא חשוב לעולם הגדול. ולהיפך, אם הדבר הלא-מציאותי ביותר היה חשוב לכולם, היינו חושבים עליו, מדברים עליו, נמשכים אליו.

ולכן דרושה כאן "דעת החברה", ביטחון, השפעה הדדית, שמשכנעת אותנו שאנחנו עוסקים בדבר האמיתי, שהעולם שלנו באמת לא שווה כלום. מה יש לנו כאן, חוץ מחיים רגעיים מלאים בייסורים? אם לא ההזדמנות הנדירה לרכוש בזמן הזה חיים נצחיים ושלמים, מכל העולם שלנו לא הייתה כל תועלת לא עבורנו ולא עבור ילדינו.

מתוך שיעור מס' 5 בכנס ניו-ג'רזי, 01.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
סביבה וירטואלית אמיתית
פיתרון קשה וקל
הסביבה הרוחנית היא החממה של הנשמה

One comment

  1. מרים ספורטה

    למרות שהקשבתי לשעורים בכנס, התמצות שמופיע בבלוג מהנה אותי, ועוזר לי להפוך את המסרים, שאני כל כך אוהבת, לחלק ממני ממש.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest